امور زیربناییتعاون و اشتغال

۳ هزار و ۵۲۱ نفر متقاضی تسهیلات اشتغال خانگی در کهگیلویه هستند

دهدشت_ رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه گفت: ۳ هزار و ۵۲۱ نفر در کهگیلویه متقاضی ثبت شده در بحث اشتغال خانگی هستند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سلیمان کریمی ظهر جمعه در سومین جلسه از ستاد جوانان شهرستان افزود: مجموعه اداری شهرستان در کنار حمایت از جوانان برای کسب شغل مناسب باید در جذب سرمایه‌گذار نیز تمام ظرفیت خود را بکار بگیرد.

وی با بیان اینکه در زمینه اشتغال تنها دو مجموعه بزرگ در شهرستان وجود دارد تصریح کرد: پتروشیمی دهدشت تنها جایی است که اشتغال مستقیم در سطح شهرستان به وجود می‌آورد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه گفت: در بحث تسهیلات مشاغل خانگی تبصره ۱۶ و ۱۸ را داریم که با توجه به سه ماهه پایانی سال یک فقره وام در این زمینه ابلاغ نشده است.

وی تاکید کرد: در سال گذشته سهمیه شهرستان ۱۶ میلیارد تومان بود و امسال به ۲۰ میلیارد تومان رسیده که متأسفانه در بروکراسی اداری به حدی وقت تلف می‌شود تا به پایان سال می رسیم و کاری انجام نمی‌شود.

کریمی افزود: اگر فرماندار پیگیری داشته باشند تا سهمیه شهرستان در دست خود دستگاه متولی قرار گیرد مقداری از این بروکراسی اداری کم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری تنها ۹ میلیارد تومان طرح به بانک‌ها معرفی شد که سه بانک هیچ‌گونه پرداختی در مشاغل خانگی در این سال نداشته‌اند.

کریمی بیان داشت: از پارسال ۷۵ پرونده معوقه داشتیم که در بانک پرداختی انجام نشد و مجبور به استفاده از اعتبار امسال برای پرداخت آنها شدیم.

وی ابراز داشت: ۳ هزار و ۵۲۱ نفر متقاضی ثبت شده در بحث مشاغل خانگی داریم و در استان دومین شهرستان جهت درخواست تسهیلات مشاغل خانگی هستیم و بر همین اساس بودجه سال آینده ما باید افزایش یابد تا بتوانیم این تعداد را پوشش دهیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا