انرژی

رشد تولید نفت آمریکا متوقف شد

رشد تولید نفت آمریکا در سه ماهه چهارم سال میلادی جاری نسبت به سه ماهه سوم، به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

به گزارش آرمان اقتصادی، طبق نظرسنجی انرژی فدرال رزرو دالاس، شاخص تولید صنعت نفت از ۲۶.۵ در سه ماهه سوم، به ۵.۳ در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ کاهش پیدا کرده است. در بخش گاز طبیعی، این شاخص در سه ماهه سوم به ۱۵.۴ رسید و در سه ماهه چهارم، به ۱۷.۹ رشد کرد.

همچنین بخوانید

بر اساس گزارش فدرال رزرو دالاس، به نظر می رسد خوش بینی در میان مدیران نفت و گاز نسبت به آینده صنعت، ضعیف شده است و برنامه های هزینه سرمایه برای سال میلادی آینده، تا حد زیادی مطابق با امسال یا اندکی بالاتر از آن است. یک سوم از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی گفتند که هزینه‌های خود را اندکی ‌افزایش خواهند داد در حالی که ۲۶ درصد گفتند که هزینه‌های خود را نزدیک به سطح ۲۰۲۳ نگه می دارند.

فدرال رزرو دالاس همچنین درباره قیمت نفت که این شرکت‌ها بودجه سال ۲۰۲۴ خود را بر اساس آن تعیین می کند، پرسید و به نظر می رسد اکثر مدیران صنعت، قیمت‌های ضعیفتری را برای سال آینده انتظار دارند. میانگین قیمت شرکت کنندگان در این نظرسنجی، ۷۱ دلار بود و حدود ۳۵ درصد از پاسخ دهندگان قیمت بین ۷۰ تا ۷۵ دلار در هر بشکه را عنوان کردند.

هنگامی که از آنها سوال شد انتظار دارند نفت در یک سال آینده در چه قیمتی باشد، نظر اکثریت، کمی بهتر بود و پیش بینی کردند که وست تگزاس اینترمدیت در پایان سال ۲۰۲۴، بین ۷۵ تا ۸۰ دلار در هر بشکه معامله خواهد شد.

این صنعت همچنین انتظار دارد پس از دو معامله بزرگ که شرکت‌های اکسون و پایونیر و شرکت‌های شورون و هس را با هم یکی کردند، خریدهای بزرگتری انجام شود. حدود ۷۷ درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی فدرال رزرو دالاس اعلام کردند انتظار خریدهای بیشتری به ارزش ۵۰ میلیارد دلار یا بیشتر را در سال ۲۰۲۴ دارند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، در خصوص کاهش آلایندگی و سایر فعالیت‌های مربوط به گذار انرژی، این فعالیت‌ها در میان تولیدکنندگان بزرگ محبوبیت بیشتری داشتند، زیرا شرکت‌های حفاری‌های کوچکتر عموما هیچ برنامه‌ای برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خود یا سرمایه‌گذاری در منابع جایگزین انرژی ندارند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا