ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

عمر ۲۴۰ میلیون رایانه به سر آمد

تصمیم مایکروسافت برای پایان پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز ۱۰ ممکن است باعث شود حدود ۲۴۰ میلیون رایانه شخصی دور ریخته شوند و به انبوه زباله‌های الکترونیکی اضافه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برآورد می‌شود وزن زباله‌های الکترونیکی مربوط به این رایانه‌ها، به ۴۸۰ میلیون کیلوگرم برسد که معادل ۳۲۰ هزار دستگاه خودرو است.

همچنین بخوانید

شرکت تحقیقاتی کانالایز هشدار داد هر چند بسیاری از رایانه‌های شخصی می‌توانند پس از پایان پشتیبانی از ویندوز ۱۰، سال‌ها کار کنند اما تقاضا برای دستگاه‌های بدون به‌روزرسانی‌های امنیتی، اندک خواهد بود.

مایکروسافت برنامه‌ای را برای ارائه به‌روزرسانی‌های امنیتی برای دستگاههای ویندوز ۱۰ تا اکتبر سال ۲۰۲۸ با قیمت سالانه نامعلوم اعلام کرد.

طبق گزارش کانالایز، اگر ساختار قیمت‌گذاری برای پشتیبانی گسترده ویندوز ۱۰ مشابه روندهای گذشته باشد، مهاجرت به رایانه‌های شخصی جدیدتر می‌تواند مقرون به صرفه‌تر باشد و تعداد رایانه‌های شخصی قدیمی‌تر را که اسقاط می‌شوند، افزایش دهد.

مایکروسافت قصد دارد پشتیبانی از ویندوز ۱۰ را تا اکتبر سال ۲۰۲۵ متوقف کند. نسل بعدی سیستم عامل ویندوز که پیش بینی می‌شود فناوری پیشرفته هوش مصنوعی را به رایانه‌های شخصی بیاورد، به طور بالقوه می‌تواند بازار ضعیف رایانه‌های شخصی را تقویت کند.

بر اساس گزارش رویترز، هارد دیسک‌های مورد استفاده در رایانه‌های شخصی و سرورهای ذخیره‌سازی داده برای جمع‌آوری مواد برای استفاده در موتورهای خودروهای برقی و حتی تولید انرژی تجدیدپذیر، بازیافت می‌شوند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا