خودروصنعت، معدن، تجارت

بررسی بازار خودرو در جلسه این هفته شورای رقابت


در حالی که اخیرا معاون وزیر صنعت از ابلاغ سند جدید خودرو تا پایان سال و حذف قیمت گذاری خودرو خبر داده شورای رقابت در ۵ دی ماه با موضوع بازار خودرو تشکیل جلسه می دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این هفته شورای رقابت قرار است در جلسه ۶۳۰ خود در ۵ دی ماه بررسی بازار خودرو را در دستور کار خود قرار دهد.

 این جلسه در حالی برگزار می شود که اخیرا منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت گفته است «سند جدید خودرو تا پایان سال ابلاغ می شود و بر اساس آن نقش تنظیم گری و نظارت بر عهده شورای رقابت و تعیین قیمت بر عهده خودروساز خواهد بود و وزارت صمت نیز سیاستگذاری می کند».

همچنین بخوانید

البته سپهر دادجوی توکلی در همین ارتباط گفته است: بازار خودرو همچنان انحصاری است و هر تغییری در نحوه مدیریت آن, نیاز به مصوبه شورای رقابت دارد.

سخنگوی شورای رقابت افزود: استنباط از صحبت های معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت مبنی بر حذف قیمت گذاری خودرو دقیق نبود، بازار خودرو همچنان انحصاری است و ذیل مصوبات شورای رقابت مدیریت می شود.

وی ادامه داد: تصمیات شورای رقابت مبتنی بر آرای جمعی است و تا زمانی که با حداکثر آرا مصوب نشود فاقد وجاهت قانونی برای اجراست. در حال آسیب شناسی دستورالعمل مصوبه ۵۴۳ شورا هستیم و چنانچه حسب نیاز بازار، تغییری لازم باشد در جلسات شورا مطرح و به مردم اطلاع رسانی می شود.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا