کسب و کار

آیا بدون محصول هم می‌توانم فروشگاه اینترنتی داشته باشم؟

این روزها یکی از بهترین مسیرهای درآمدزایی برای افراد، داشتن یک فروشگاه اینترنتی است. البته که این راه خوب، همیشه ساده نیست. مدیریت یک فروشگاه اینترنتی گاهی به اندازه یک مغازه زمان و انرژی می‌برد، و حتی بعضی اوقات به همان اندازه نیرو نیاز دارد! پس اگر کسی در ابتدای راه این امکانات را نداشته باشد، چطور می‌‌تواند فروشگاه اینترنتی خودش را راه بیاندازد؟

هر فروشگاهی یک محصول خاص می‌فروشد، از لباس و کفش گرفته تا گجت‌های دیجیتال و وسایل سفر و کمپ. اگر بخواهید وارد هر کدام از این حوزه‌ها بشوید، باید یک سایت حرفه‌‌ای برای فروش آن داشته باشید. در این مطلب می‌خواهیم یک مسیر خاص برای شروع این کسب‌وکار به شما معرفی کنیم: ساخت فروشگاه اینترنتی بدون محصول. اگر در ابتدای مسیر فروش آنلاین هستید و فضا و بودجه برای داشتن انبار محصول ندارید، این مطلب برای شماست.

فروشگاه ساز رایگان با درگاه پرداخت

همچنین بخوانید

انواع روش‌‌های فروش بدون محصول

سال‌هاست که مارکت‌پلیس‌های بزرگ دنیا (مثل آمازون)، شرایطی برای فروشندگان خود فراهم کرده‌اند که بدون داشتن انبار محصول، فروش داشته باشند و درآمدزایی کنند. در واقع اگر همین الان به سایت آمازون، علی بابا یا دیگر سایت‌های بزرگ فروش سر بزنید، بیشتر از ۵۰٪ فروشنده‌ها محصولاتی که می‌فروشند را در انبار ندارند!‌ پس چطور می‌شود بدون محصول یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرد؟ از طریق این چند مسیر:

  • دراپ شیپینگ (Drop Shipping): دراپ شیپینگ یکی از محبوب‌ترین روش‌های فروش بدون انبار در دنیاست، و در آن شما می‌توانید محصولات یک تولیدکننده دیگر را به مشتری‌های خودتان بفروشید، بدون این که خودتان موظف به نگهداری موجودی باشید. در واقع فروشگاه شما محصولات را لیست می‌کند اما تامین و ارسال آن با تولید کننده خواهد بود. شما فقط سفارش می‌‌گیرید و مقداری هم سود می‌کنید.در این روش دردسرهای ارسال، نگهداری و مدیریت محصول برای فروشنده به صفر خواهد رسید، و همین موضوع آن را برای افراد تازه‌کار مناسب کرده است.
  • سرویس همکاری در فروش: در این روش شما می‌توانید با تامین‌کننده یک محصول خاص قرارداد بسته، و در بازه‌های زمانی مختلف «دقیقا به مقداری که نیاز دارید» محصول از او بخرید. با این روش میزان محصولات فیزیکی موجود در انبار یا خانه شما هیچ وقت آنقدر زیاد نمی‌شود که دست و پا گیر باشد. در واقع شما می‌توانید سفارش بگیرید (بدون موجود داشتن)، بعد محصول را بخرید و بلافاصله برای مشتری بفرستید. بر خلاف دراپ شیپینگ، در این روش ارسال محصول با خود شما به عنوان فروشنده است.
  • فروش پورسانتی: این روش از نظر فنی شباهت زیادی با دو روش قبلی دارد، اما قراردادی که در ابتدا با تامین‌کننده می‌بندید کمی متفاوت خواهد بود. در سیستم فروش پورسانتی، تولید کننده محصول از وب سایت شما به عنوان یک پلتفرم فروش استفاده می‌کند. در واقع انگار که شما یک مغازه بسیار پر رفت و آمد در محله‌ای شلوغ دارید، و به ازای فروش هر محصول از یک کارخانه درصدی سود دریافت می‌کنید. این محصولات در فروشگاه شما چیده شده، یا به ازای سفارش فرستاده می‌‌شوند. مبلغ سود هم در ابتدای بستن قرارداد تعیین می‌شود و دستتان برای مشخص کردن آن باز است.
    همه این روش‌ها برای افرادی مناسب هستند که فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی نکرده، یا در ابتدای مسیر هستند. به خاطر این که در دراپ شیپینگ خبری از مدیریت محصول و فرایند طولانی ارسال نیست، می‌توانید کار را با آن شروع کرده و آرام آرام یک انبار محصول برای فروشگاه خودتان بسازید.

چطور یک فروشگاه اینترنتی را ساده و سریع بسازم؟

در همه روش‌هایی که گفتیم، داشتن فروش منوط به وجود یک پلتفرم است. در واقع شما باید حتما فروشگاه اینترنتی را داشته باشید تا بتوانید به مشتری محصول بفروشید، حتی بدون موجودی. اگر یک کسب‌و کار کوچک دارید و می‌خواهید آن را گسترش داده و یک فروشگاه اینترنتی بسازید، یکی از بهترین راه‌ها استفاده از سرویس‌های فروشگاه ساز است. فروشگاه سازها به شما این اجازه را می‌‌دهند که بدون نیاز به دانش فنی و برنامه‌نویسی، یک فروشگاه اینترنتی کامل با ظاهر و امکانات منحصر به فرد بسازید، آن را به درگاه پرداخت وصل کرده و فروش را شروع کنید. یکی از بهترین فروشگاه سازهای حال حاضر در وب فارسی، زرین اکسپرس است، همکاری مشترکی با زرین پال برای صاحبان کسب‌و کار.

با زرین اکسپرس فروشگاه اینترنتی بسازید و فروش را شروع کنید

فروشگاه ساز آنلاین رایگان

زرین اکسپرس یک ابزار آنلاین است که با ثبت‌نام در آن، در چند دقیقه می‌توانید یک فروشگاه طراحی کرده  و در آن محصول بگذارید. این سرویس هم برای آنلاین شاپ‌های با سابقه با انبار محصول بزرگ مناسب است، هم تازه‌کارهایی که می‌خواهند وارد دنیای دراپ شیپینگ یا همکاری در فروش شوند.

شاید شما هم نمونه‌های خارجی فروشگاه ساز مثل شاپیفای (Shopify) را دیده باشید. زرین اکسپرس همه آن امکانات را در کنار تعدادی ویژگی خاص به شما ارائه می‌دهد، تا در ایران یک فروشگاه اینترنتی کامل راه انداخته و فروشتان را روز به روز بالاتر ببرید.

با ساختن یک حساب کاربری در این ابزار، با پلاگین‌‌ها و افزونه‌‌های مختلف آن سایتی که دوست دارید را طراحی کنید، به آن محتوا اضافه کنید و محصولاتتان را در آن قرار دهید. بعد هم بدون نیاز به اینماد، آن را به درگاه پرداخت زرین پال وصل کرده و آماده فروش به مشتریان شوید.

چرا زرین اکسپرس برای فروشندگان تازه‌کار یک گزینه کاربردی محسوب می‌شود؟

همان طور که گفتیم، زرین اکسپرس نه تنها برای فروشندگان باسابقه مناسب است، بلکه برای مبتدی‌ها هم امکانات خوبی دارد تا بدون گرفتار شدن در دردسرهای معمول ساختن فروشگاه، یک سایت کاربردی داشته باشند و فروششان را بالا ببرند. بیایید با هم چندتایی از این امکانات را بشناسیم:

  • در ابتدای کار، شما برای آغاز فروش هیچ نیازی به دریافت اینماد ندارید. کافی است در وب سایت زرین اکسپرس به آدرس https://www.zarinexpress.com/auth ثبت‌‌نام کرده و فروشگاه خودتان را بسازید. البته که بهتر است در مراحل بعدی حتما اینماد را بگیرید.
  • برای ساختن فروشگاه خودتان، از ابتدا تا انتها ابزارهای آنلاین در اختیار شما هستند. این یعنی هیچ نیازی به دانش فنی ندارید.
  • ساختن فروشگاه تنها با شماره شبا و کد ملی صاحب آن امکان‌پذیر است.
  • بعد از ثبت‌نام، یک نسخه کاملا رایگان خواهید داشت که در صورت نیاز به ویژگی های بیشتر باید یکی از پلن‌ها را با توجه به نیازهای کسب‌وکار خود انتخاب کنید.
  • شما با ساختن فروشگاه خودتان در زرین اکسپرس، می‌‌توانید از تمام امکانات درگاه زرین پال استفاده کنید. مثلا پرداخت در شبکه‌‌های اجتماعی، امکان تسهیم وجه و درگاه پرداخت اشتراکی، امنیت کامل تراکنش و ابزارهای هوشمند سوددهی.
  • فروشگاهی که در زرین اکسپرس می‌سازید یک دامنه ir منحصر به فرد خواهد داشت.
  • شما می‌توانید فروشگاهتان را به انواع ابزارهای آنالیز سایت متصل کرده، و از طریق آنالیز حرفه‌ای فروش را بالا ببرید.
  • همه فروشگاه‌های ساخته شده در زرین اکسپرس می‌توانند به دو پلتفرم سرچ محصول محبوب در ایران متصل می‌شوند: ترب و ایمالز.
  • با استفاده از این سرویس، دیگر نیازی به استخدام نیروهای برنامه‌نویس و مدیر سایت نخواهید داشت، و می‌توانید سرمایه‌تان را برای افزایش فروش صرف کنید.

مهم نیست شما یک کسب و کار نوپا هستید یا یک برند شناخته شده، با زرین اکسپرس می توانید در کمتر از ۵ دقیقه فروشگاه اینترنتی همراه با درگاه پرداخت امن دریافت کنید و فروشتان را چند برابر کنید.برای آشنایی بیشتر با خدمات ما وارد سایت zarinexpress.com شوید یا با شماره ۰۲۱۴۵۶۲۸۷۰۰ تماس بگیرید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا