بانکبانک و بیمه

۴راهکار برای ارتقاء سودآوری بانک مهر اقتصاد


مدیر عامل بانک مهر اقتصاد پرداخت تسهیلات، وصول مطالبات، فروش املاک مازاد و افزایش استفاده از خدمات کارمزدی را چهار راهکار اصلی برای ارتقاء سودآوری بانک عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)،نشست هم اندیشی و کارگروه های تخصصی مدیران صف و ستاد بانک مهر اقتصاد با حضور مدیر عامل و عضو هیئت مدیره بانک به مدت دو روز در استان البرز برگزار شد.

سید ضیاء ایمانی – مدیر عامل بانک – در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تمامی همکاران، ابراز داشت: این همایش آموزشی به منظور طرح مسائل، مشکلات و ابلاغ برنامه ها و سیاست های کلان در ماه های پایانی سال، به منظور ارتقاء سود آوری با محوریت مباحث آموزشی و کارگروه های تخصصی برگزار شده است.
مدیر عامل بانک مرتفع شدن موانع و مشکلات و اتخاذ ساز و کارهای عملیاتی برای افزایش درآمد بانک را از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش دانست و ابراز داشت: وضعیت بانک در سه ماه نخست سال در شرایط مطلوبی قرار داشت اما با بروز برخی مشکلات برای تعدادی از موسسات مالی، شرایط ناخواسته ای برای بانک مهر اقتصاد بوجود آمد که به لطف خداوند متعال و با همت و پشتکار همکاران خدوم و ارزشمند به سلامت از این مرحله گذر کردیم لذا همه باید تلاش کنیم تا با افزایش بهره وری و سودآوری، جایگاه بانک را بیش از پیش ارتقاء بخشیم.
ایمانی پرداخت تسهیلات، وصول مطالبات، فروش املاک مازاد و افزایش استفاده از خدمات کارمزدی را چهار راهکار اصلی برای ارتقاء سودآوری بانک عنوان کرد و افزود: محورهای سودآوری کاملاً مشخص است لذا باید از تمامی ابزارها حداکثر استفاده را داشته باشیم و برنامه ریزی ها را به گونه ای انجام دهیم که انشا الله در پایان سال صورت های مالی بانک شفاف و نشانگر سود باشد.
مدیر عامل بانک چهار معاونت حقوقی و وصول مطالبات، اعتبارات و بین الملل، فن آوری اطلاعات و ارتباطات و پشتیبانی و مهندسی را محور طرح افزایش بهره وری در بانک دانست و گفت: همه همکاران باید در کنار این چهار معاونت، در جهت تحقق برنامه ها و سیاست های راهبردی بانک گام بردارند و امیدواریم برپایی این قبیل نشست ها، بیش از گذشته بانک را در دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده کمک کند.
در ادامه، یوسف مرتضایی – عضو هیئت مدیره بانک – همدلی و هماهنگی کارکنان صف و ستاد بانک مهر اقتصاد را عاملی مهم در موفقیت ها و دستاوردهای بانک دانست و با تاکید بر اهمیت مشتری مداری، ابراز کرد: اگر امروز بانک مهر اقتصاد توانسته است با ۲ درصد نیرو و ۸/۲ درصد شعبه نسبت به شبکه بانکی کشور، جایگاه هشتم را به خود اختصاص دهد به دلیل تعامل مناسب همکاران با مشتری و برخورد شایسته آنان با ارباب رجوع بوده است.
مرتضایی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مطالعه و تحلیل آمارها بیانگر کاهش نرخ مطالبات نسبت به پایان ماه قبل بوده که این موضوع گویای این واقعیت است که با یک عظم همگانی رشد مطالبات متوقف گردیده و به مسیر کاهنده هدایت شده است.
وی کارنامه تمامی استان ها را در کاهش معوقات موفق ارزیابی کرد و اراده جمعی همکاران را عاملی موثر برای ارتقاء نام و جایگاه بانک دانست و ابراز داشت: یکی از مباحث دخیل در سودآوری، فروش املاک تملیکی و مازاد است که با یاری خداوند متعال و اجرای برنامه های مدون، می توان اهداف مورد نظر در این حوزه را محقق نمود.
مرتضایی با تاکید بر رعایت بهداشت اعتباری در ارائه تسهیلات، خاطر نشان کرد: باید سهم خدمات کارمزدی بانک را افزایش دهیم و از این ابزار به عنوان یک ابزار پیش برنده استفاده نماییم لذا با آموزش همکاران و ترغیب آنان برای معرفی خدمات نوین به مشتریان می توان به موفقیت های بزرگی در این حوزه دست یافت.    
گفتنی است در روز نخست این همایش کارگروه های تخصصی با موضوعات: وصول مطالبات، دعاوی، حقوقی، تحلیلی علمی بازار مسکن، چالش های حوزه فروش در مناطق مختلف، چالش های وکلا، و ارزیابی املاک از سوی معاونین و روسای ادارات معاونت های حقوقی و پشتیبانی برگزار شد و در روز دوم کارگروهای فروشگاه مجازی و همراه بانک جدید، پایانه های فروشگاهی و کارت هدیه اینترنتی، نرم افزار وصال، دریافت کارمزد قبوض، استارت آپ، گزارش بودجه پنج ماهه دوم شعب و تشریح ارتقاء سودآوری شعب توسط معاونین و روسای ادارات معاونت فن آوری اطلاعات و ارتباطات و اعتبارات و بین الملل تشکیل شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا