اقتصاد کلان

اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان منابع ارزان برای اشتغال روستاییان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی ربیعی در حاشیه جلسه هیئت دولت از تصویب  آیین نامه اشتغال روستاییان و عشایر خبر داد و اظهار کرد: ۶ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای این موضوع اختصاص داده شده است و در اختیار، بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک، صندوق توسع کارآفرینی و صندوق حمایت از کشاورزی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با نقدینگی هم که بانک‌ها خواهند آورد، مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان منابع ارزان قیمت برای اشتغال روستاییان و عشایر در اختیار داریم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در مجموع ۶ درصد سود این تسهیلات است، گفت: ۳ درصد از آن با تدابیر اندیشیده شده از طریق سپرده گذاری و کمک دولت به دست خواهد آمد و مابقی از محل صفر درص صندوق توسعه ملی و ۱۸ درصد بانک‌ها تلفیق می‌شود.

ربیعی تصریح کرد: بخش کشاورزی شامل باغداری، دامداری، صنایع تبدیلی و جانبی کشاورزی و زنبورداری و بخش گردشگری،‌ای تی سی، صنایع تکمیلی و معدن می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی افزود: کارگروه اشتغال استان به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مسئول پیگیری هستند و بخش‌های مختلف بررسی و به کارگروه معرفی می‌شوند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تصمیم به پول پاشی نیست، گفت: تدابیری اندیشیده شده که افراد داوطلب آموزش فنی‌و حرفه‌ای ببینند و به بازار متصل شوند.

ربیعی ادامه داد: هفته آینده پول به حساب بانک‌ها واریز خواهد شد و آیین نامه اجرایی و شیوه اجرا طی یک هفته آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود.
انتهای پیام/

منبع:میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا