اقتصاد کلان

روی خوش خودروسازان ژاپنی به تایلند

سخنگوی دولت تایلند گفت که خودروسازان بزرگ ژاپنی ۱۵۰ میلیارد بات (۴.۳۴ میلیارد دلار) در تایلند طی پنج سال آینده سرمایه‌گذاری خواهند کرد و از انتقال این کشور آسیای جنوب شرقی به تولید خودروهای الکتریکی حمایت کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، او گفت: تویوتا موتور و هوندا موتور هر کدام حدود ۵۰ میلیارد بات سرمایه‌گذاری خواهند کرد، در حالی که ایسوزو موتورز ۳۰ میلیارد بات و میتسوبیشی موتورز ۲۰ میلیارد بات سرمایه‌گذاری خواهند کرد و افزود که این شامل تولید وانت‌های برقی می‌شود.

همچنین بخوانید

دومین اقتصاد بزرگ آسیای جنوب شرقی بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده خودرو در این منطقه است. سازندگان ژاپنی برای دهه‌ها بر بخش خودرو تایلند تسلط داشته‌اند اما سازندگان چینی خودروهای برقی اخیراً سرمایه‌گذاری‌های بزرگی انجام داده‌اند.

سرمایه گذاری خودروسازان ژاپنی از سیاست دولت برای انتقال از خودروهای موتور احتراقی به خودروهای برقی حمایت می‌کند.

طبق گزارش رویترز، تایلند قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود یک سوم تولید سالانه ۲.۵ میلیون خودروی خود را به خودروهای برقی تبدیل کند و در حال آماده سازی مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری بیشتر و  تولید خودروهای برقی است. کاهش مالیات و یارانه‌های تایلند در حال حاضر باعث جذب خودروسازان چینی از جمله بی‌وای‌دی و گریت وال موتورز شده است که متعهد به سرمایه گذاری ۱.۴۴ میلیارد دلاری در تاسیسات تولید جدید در این کشور شده‌اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا