امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

کاهش تولید یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز در استان سمنان است

سمنان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه کاهش تولید یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز در استان است، گفت: سیاست‌های حمایتی از دامداران در دستور کار قرار دارد.

همچنین بخوانید

محمد رضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه استان سمنان با توجه به شرایطی که دارد در زمینه تولید گوشت بسیار وابسته به مراتع و کیفیت عرضه‌هایی است که در تعلیف دام‌ها از آنها بهره گیری می‌شود، ابراز کرد: با خشکسالی‌های سال‌های اخیر و فقر شدید مراتع تعلیف در مراتع به شکل مناسبی انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوع روی تولید گوشت می‌تواند تأثیر منفی گذاشته باشد، افزود: سیاست‌های حمایتی در این زمینه جهاد کشاورزی از دامداران داشته است که از جمله آنها می‌توان به تأمین نهاده‌های مدت دار دامی اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه نهاده‌ای مانند جو که مورد نیاز بسیاری از دامداران است، با بازپرداخت شش ماهه در اختیار دامداران روستایی و عشایری قرار می‌گیرد تا بتوانند فعالیت تولیدی شأن را استمرار ببخشند، گفت: با افزایش عرضه می‌توانیم متعادل شدن بازار گوشت را نیز شاهد باشیم.

قاسمی با بیان اینکه تأمین بخشی از نیاز بازار از طریق گوشت قرمز وارداتی نیز در دستور کار قرار گرفته است، تاکید کرد: گوشت قرمز منجمد در شرایط فعلی برای مراکز عمده مصرف مثلاً دانشگاه‌ها، پادگان‌ها و … تدارک دیده‌ایم که بخشی از تقاضای بازار را به این صورت جواب داده باشیم و بتوانیم شرایط بهتری را برای تقاضای شهروندان مهیا سازیم.

وی درباره شرایط و روند افزایشی قیمت گوشت قرمز در بازارهای استان سمنان افزود: کاهش تولید یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز در سمنان است

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، طبق اعلام واحد بازرسی و نظارت استان سمنان گوشت گوسفندی- شقه کیلو گرم ۵۲۰ هزار تومان، گوشت گوسفندی ران گرم داخلی کیلو گرم ۵۲۰ هزار تومان گوشت گوساله (مخلوط) کیلو گرم ۵۰۰ و گوشت گوساله ران گرم داخلی کیلو گرم ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد اما در مغازه‌های استان هیچ گوشتی کمتر از ۵۳۰ و ۵۴۰ هزار تومان فروخته نمی‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا