ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ضرر دکل‌های مخابرات به اندازه تلفن همراه نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه ریزی برای حل شدن مشکل دکل های مخابرات و تلفن‌های همراه در تهران، گفت: هیبت دکل ترسناک است ولی ضرر آنها به اندازه تلفن همراه نیست.

عیسی زارع پور در گفت وگو با ایسنا در حاشیه جلسه دولت درباره قطع شدن برخی دکل‌های تلفن‌های همراه در تهران، اظهار کرد: یک مساله ای که در تهران و برخی کلان‌شهرها داریم این است که برخی BTS و ساتهای اپرتورهای همراه که عموما در فضای عمومی و وپارک‌ها نصب شده‌اند با حکم ماده ۱۰۰  مواجه شده و تخریب شده  یا خاموش شوند. با همراهی خوب شهردار تهران در هفته گذشته جلسه با اپراتورها برگزار شده و تصمیم گیری شده که مشکل حل شود.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: قریب به هزار سایت مشمول حکم ماده ۱۰۰ شده بود که با همراهی شهردار تهران، مساله آنها حل شده و امیدواریم در آینده سازوکاری در نظر گرفته شود که چنین مشکلی بوجود نیاید. منافع BTS ها به مردم می رسد و نباید صرفا نگاه اقتصادی داشت.

وزیر ارتباطات درباره زمان حل شدن این مشکل، بیان کرد: زمان بندی انجام شده و اپراتورها باید جرایمی را پرداخت کنند. البته بحث ممانعت مردم از نصب دکل‌ها  و BTS ها در مجاورت منازل خود یکی از موانع توسعه شبکه همراه است که بارها گفته ام این‌ها ضرر ندارند و مدام این‌ها را پایش و اندازه‌گیری می‌کنیم و به مراتب پایین‌تر از استاندارهای بین‌المللی است و خیال مردم راحت باشد. هیبت دکل ترسناک است و من این را قبول دارم ولی ضرر آنها به اندازه گوشی نیست.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا