ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

فراخوان حمایت از طرح‌های فناورانه در حوزه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، با همراهی ستاد ویژه توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری در دی ماه جاری، اقدام به جذب طرح‌های فناورانه در حوزه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این فراخوان با رویکرد حمایت از پژوهشگران، دانشجویان، اساتید و فناوران فعال در حوزه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، یکی از کلیدی‌ترین و آینده‌سازترین فناوری‌های قرن حاضر است. توسعه فناوری در هر کدام از محورهای ذکر شده، نیازمند حمایت مادی و معنوی است؛ در همین راستا برنامه نوآفرین با هدف تعیین نقشه راه فناوران و اعطای حمایت‌های بلاعوض به محققان و دانشگاهیان شکل گرفته است.

همچنین بخوانید

صندوق نوآوری و شکوفایی و ستاد ویژه توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات هر کدام تا سقف ۵ میلیارد ریال حمایت مالی بلاعوض برای توسعه ایده‌های فناورانه ارائه می‌دهند.

به منظور کمک به توسعه فناوری‌های نوظهور و بهره‌برداری از نتایج آن، از تمامی ایده‌های حوزه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات بالاخص حوزه‌های زیر استقبال می‌شود.

محورهای فراخوان:

* فناوری‌های نوظهور در ارتباطات نسل ۵ و ۶ (لایه‌های هسته، انتقال و دسترسی)

* اینترنت اشیاء، اتصال‌پذیری و هوشمندسازی

* توسعه راهکارهای هوشمند در تلکام

* ارتباطات و فناوری‌های ماهواره‌ای

* مخابرات نوری و کوآنتومی

* امنیت سایبری

علاقه‌مندان می‌توانند جهت تکمیل پرسشنامه و ثبت ایده خود ابتدا در سایت نوآفرین عضو شده و پس از ورود به صفحه فراخوان، با کلیک بر دکمه تکمیل پرسشنامه وارد صفحه پرسشنامه شوند و اطلاعات مربوط به ایده فناورانه خود را درج کنند. طرح‌های ارسالی مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت تأیید اولیه، جلسه ارزیابی تخصصی طرح با حضور داوران و مسؤول ستاد مربوطه برگزار خواهد شد.

این فراخوان تا دوم بهمن‌ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد و در دو مرحله غربالگری (ارزیابی اولیه) و داوری کامل برگزار خواهد شد.

در صورت تأیید طرح در جلسه ارزیابی و بر اساس نتیجه جلسه، میزان حمایت از طرح مشخص خواهد شد.

ثبت طرح به منزله پذیرش طرح و ورود به جلسه ارزیابی نخواهد بود. همچنین فرم‌های پروپوزال اولیه که از طریق پست الکترونیک و سایر روش‌ها ارسال شوند، مورد بررسی قرار نخواهند گرفت.

موضوعات صرفا پژوهشی، اعم از پایان‌نامه یا مقاله به تنهایی مورد پذیرش نیست و باید یک کاربرد صنعتی با مشتری بالقوه یا به صورت کلی مسیر تجاری‌سازی محتمل برای ایده ارائه شده موجود باشد.

وجود نمونه آزمایشگاهی و یا اثبات عملکرد مفهوم ایده توسط فناور برای دریافت حمایت الزامی است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا