صنعت، معدن، تجارت

تضمین ۱۰۰ درصدی تسهیلات بانک‌ها به صنایع کوچک

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع‌ کوچک از تضمین ۱۰۰ درصدی تسهیلات بانک‌ها به صنایع کوچک خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدحسین مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اظهار کرد: با تصویب هیئت وزیران و در راستای حمایت از صنایع کوچک و تسهیل فرآیند ارائه خدمات صندوق به متقاضیان، پوشش ضمانت‌نامه‌های اعتباری صندوق از ۷۰ به ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات افزایش یافت.

به گفته وی، بر اساس ماده ۵ اساسنامه، مصوب سال ۱۳۸۴ هیئت وزیران، ضمانت‌نامه‌های صادره تاکنون صرفاً ۷۰ درصد اصل و سود تسهیلات اعطایی نظام بانکی را تضمین می‌کرد که با اصلاح این بند اساسنامه، صندوق از این پس می‌تواند ۱۰۰ اصل و سود تسهیلات اعطایی به صنایع کوچک را نزد نظام مالی و اعتباری کشور تضمین کند.

مقیسه با بیان اینکه صدور ضمانت‌نامه‌های اعتباری به مبلغ پنج میلیارد تومان با پوشش ۷۰ درصدی، چالش‌هایی را برای واحدهای صنعتی و همچنین نظام بانکی ایجاد کرده بود، تصریح کرد: با افزایش پوشش به ۱۰۰ درصد، مسیر تأمین مالی از طریق ضمانت‌نامه‌های اعتباری صندوق، برای تولیدکنندگان مشمول تعریف صنایع کوچک کوتاه‌تر و آسان‌تر شده است.

بر اساس اعلام صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، وی گفت: حذف مسیرها و فرآیندهای موازی در صندوق و بانک به‌ویژه در بخش‌های تشکیل پرونده، ارزیابی و وثیقه سپاری زمان انتظار را برای مشتریان کوتاه و دریافت تسهیلات را آسان‌تر از گذشته کرده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا