امور زیربناییراه و ساختمان

دولت سیزدهم مطالبه به‌حق مردم را پاسخ می‌دهد

اردبیل- وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت سیزدهم تا پایان امسال به مطالبه به حق مردم استان اردبیل در تکمیل و راه‌اندازی راه آهن اردبیل – میانه پاسخ می‌دهد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، مهرداد بذرپاش ظهر شنبه در جریان بازدید از عملیات احداث ایستگاه راه آهن اردبیل اظهار کرد: ما اجازه نخواهیم داد تا قول رییس جمهور به مردم استان اردبیل مبنی بر تکمیل و راه‌اندازی راه آهن ۲۰ ساله اردبیل – میانه بر زمین بماند بلکه در کوتاه‌ترین زمان و تا آخر امسال این پروژه تکمیل و تحویل اهالی استان اردبیل می‌شود.

وی تصریح کرد: برای تأمین اعتبار مورد نیاز خرید ریل رایزنی‌هایی را با کارخانه‌های داخلی انجام دادیم و وزارت راه و شهرسازی متقبل می‌شود تا در ماه جاری ریل مورد نیاز این پروژه را از طریق کارخانه‌های داخلی تأمین و تحویل دهد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در کنار تأمین پنج هزار تن ریل، قرار شد تا سه هزار و ۲۰۰ تن میلگرد و ۱۷ هزار تن سیمان مورد نیاز برای تکمیل راه آهن اردبیل – میانه نیز خریداری و در اختیار پیمانکار قرار گرفته و بخشی از مطالبات نیز از طریق اسناد خزانه تا ۷۰۰ میلیارد تومان پرداخت شود.

بذرپاش افزود: تلاش ما بر این است تا این پروژه ریلی که استان اردبیل را به شبکه سراسری متصل می‌کند، آماده افتتاح شده و تزریق منابع مورد نیاز نیز از طریق خزانه و سایر منابع پیش‌بینی شده برای این پروژه تزریق شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مطالبات پیمانکاران نیز تا حدی پرداخت خواهد شد و در کنار آن سعی بر این است تا ۸۰۰ میلیارد تومان منابع نقد نیز در ماه‌های آینده برای این پروژه تزریق شود.

بذرپاش به گزارش پیمانکار پروژه راه آهن اردبیل – میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر اشاره کرد و ادامه داد: تنها ۴۳ کیلومتر از مسیر گلوگاهی آن هم به صورت پل، تونل و گالری‌های خاص باقی مانده که با تکمیل ابنیه‌های مورد نیاز، امیدواریم در سریع‌ترین زمان عملیات روسازی و زیرسازی که پیشرفت ۹۴ درصدی دارد، به سرانجام برسد.

وی به حجم بالای عملیات خاکی تا ۳۶ میلیون متر مکعب و بتن‌ریزی تا یک میلیون و ۱۵۸ هزار متر مکعب اشاره کرد و اضافه کرد: تنها ۲۳۶ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری و ۴۴ هزار متر مکعب عملیات بتن‌ریزی در این مسیر باقی مانده و در کنار آن ایستگاه‌های راه آهن نیز با پیشرفت ۹۴ درصد مراحل پایانی را سپری می‌کند.

وزیر دولت سیزدهم بیان کرد: امسال هم برای پروژه‌های راهسازی و هم ریلی استان یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان منابع تزریق شده و تلاش بر این است تا سایر منابع مورد نیاز نیز در کوتاه‌ترین زمان تأمین تا این پروژه ریلی بعد از سال‌ها انتظار مردم این استان، تکمیل و تحویل اهالی شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا