صنعت، معدن، تجارت

استانداردسازی ۴۶۰۰ آسانسور در مراکز عمومی

حدود چهار هزار و ۶۰۰ دستگاه آسانسور در پاساژها، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و دولتی در استان تهران شناسایی شده و در حال استانداردسازی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدحسین طاهری مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره به اینکه نزدیک به ۲ دهه از اجرای اجباری استاندارد آسانسورها می‌گذرد، گفت: ایمنی شهروندان در مقابل مخاطرات بالقوه استفاده از آسانسورهای غیر استاندارد، به ویژه در اماکن عمومی پُر آمد و شد در اولویت است.

همچنین بخوانید

وی افزود: در این راستا، حدود چهار هزار و ۶۰۰ دستگاه آسانسور در پاساژها، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و دولتی در استان شناسایی شده و در حال استانداردسازی است.

طاهری با تاکید بر لزوم همکاری متولیان این اماکن برای استانداردسازی و رفع موارد عدم انطباق آسانسورهای بناهای تحت نظارت خود، به صدور بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ تاییدیه ایمنی آسانسور در ۹ ماهه نخست سال جاری اشاره کرد.

مدیرکل استاندارد استان تهران با توضیح طرح ضربتی بررسی وضعیت ایمنی پله‌های برقی نصب‌شده در اماکن عمومی، گفت: کارشناسان این اداره کل از ابتدای سال تا کنون، وضعیت بیش از ۱۰۰ دستگاه پله‌برقی را بررسی میدانی کرده‌اند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا