امور زیربناییتعاون و اشتغال

بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرح توسعه شبکه خصوصی ۵G

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با حضور در شرکت خدمات ارتباطی رایتل،از «طرح توسعه زیرساخت شبکه خصوصی ۵G مبتنی بر تکنولوژی داخلی و بومی»بازدید کردند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی رایتل، «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «عارف نوروزی» مدیرعامل شستا با حضور در شرکت خدمات ارتباطی رایتل از روند توسعه و ایجاد «شبکه خصوصی ۵G مبتنی بر تکنولوژی داخلی و بومی» بازدید کردند. در این مراسم تست سرعت ۵G با سرعت ۱.۳ گیگابیت بر ثانیه ثبت شد.

حسین ملازاده مدیرعامل رایتل در این مراسم با اشاره به اهمیت اتصال به شبکه ارتباطات نسل پنجم، اظهار کرد: جهان در حال حرکت به سمت انقلاب صنعتی پنجم و در حال گذار از انقلاب صنعتی چهارم است. فناوری ۵G یکی از قابلیت‌های این انقلاب است که مزیت‌ها و قابلیت‌های بسیاری را در اختیار صنایع مختلف قرار می‌دهد. به طور کلی، تکنولوژی و فناوری ۵G به عنوان یک فرصت بزرگ برای توسعه کاربردهای جدید و بهبود عملکرد شبکه‌های ارتباطات مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: انقلاب صنعتی چهارم سه رکن اصلی دارد و اصلی‌ترین رکن آن ارتباطات با سرعت و پایداری بالا است. ارتباطات جدید این امکان را در اختیار ما قرار می‌دهد که به اینترنت با سرعت و پایداری بالا دست پیدا کنیم. دومین رکن آن اینترنت اشیا است که توانایی اتصال هم‌زمان به تعداد زیادی از دستگاه‌ها و ماشین‌آلات را دارد و این امر به توسعه کاربردهای اینترنت اشیا کمک می‌کند. با استفاده از هوش مصنوعی، قدرت تحلیل و پردازش در موقعیت‌های مختلف چندین برابر افزایش خواهد یافت.

ملازاده تشریح کرد: شتاب توسعه کسب و کارهای مبتنی بر اقتصاد دیجیتال با ارائه سرویس نسل پنجم به دلیل سرعت و امنیت بالا یکی از نکات مهمی است که برای ما در این پروژه اهمیت دارد.

مدیرعامل رایتل تاکید کرد: با توجه به الگویی که در وزارت کار در حال انجام است، ما در شرکت رایتل ورود به ۵G صنعتی را در دستور کار قرار داده‌ایم. در این وزارت‌خانه صنایع مختلفی وجود دارد که شبکه هوش مصنوعی و ۵G می‌تواند در این زمینه مثمر ثمر باشد. به این ترتیب شاهد افزایش بهره‌وری و سود حاصل از درآمد خواهیم بود. افزایش شفافیت نیز که برای مدیران بسیار اهمیت خواهد داشت از این طریق کسب می‌شود.

عارف نوروزی مدیرعامل شستا در این نشست، با اشاره به مسیری که شرکت خدمات ارتباطی رایتل طی دوازده سال فعالیت خود پیموده است، اظهار کرد: عملکرد رایتل طی این سال‌ها نشان می‌دهد در کنار دو اپراتور بزرگ دیگر تلاش قابل قبولی داشته و در هر دوره‌ای به دنبال تکنولوژی و فناوری‌های نوین و به‌روز بوده که راهکاری برای رشد و توسعه باشد.

وی با اشاره به پروژه‌های توسعه‌ای شرکت رایتل، بیان کرد: ما امروز شاهد بستر موفق و زمینه بسیار مناسبی در مسیر نوسازی و توسعه این اپراتور هستیم.

سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از طرح توسعه شبکه خصوصی تلفن همراه نسل پنجم شرکت خدمات ارتباطی رایتل، اظهار داشت: استکبار جهانی با استفاده از قدرت رسانه و فضای مجازی، حمله به آرمان‌های مقاومت و آزادی‌خواهی را در دستور کار قرار داده است.

وی با تأکید بر ضرورت توسعه اینترنت در کشور گفت: زیرساخت‌های این عرصه متناسب با برنامه‌ریزی‌ها نبوده و ضروری است ارتقا یابد.

مرتضوی بیان کرد: اینترنت امروزه یکی از ابعاد مهم و جدایی‌ناپذیر جامعه است و می‌تواند بستری برای افزایش بهره‌وری در حوزه‌های اداری و صنایع باشد.

وی، ضریب بالای دسترسی عمومی به وسایل ارتباط جمعی را ظرفیتی برای اپراتورها در اجرای برنامه‌های توسعه عنوان کرد و گفت: افزایش اقتدار ملّی و تثبیت امنیت داخلی نیازمند سرمایه‌گذاری در این عرصه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر ضرورت توسعه اپراتور رایتل، افزود: دانش فنی بالا، مدیریت جهادی و خلاقیت‌های همسو با علم روز از پتانسیل‌های این مجموعه خدمات ارتباطی است.

وی، ایجاد شبکه ارتباطی نسل پنجم تلفن همراه را بستری برای رشد تولید در صنایع کشور دانست و اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سهم قابل‌توجهی از حوزه پالایشگاهی کشور را در اختیار دارد و رایتل می‌تواند سرمایه‌گذاری مناسبی در زمینه توسعه این حوزه و ایجاد اشتغال داشته باشد.

مرتضوی، همکاری با حوزه صنایع غذایی، گردشگری، حمل‌ونقل و صنایع دارویی را از زمینه‌های قابل سرمایه‌گذاری برای اپراتور رایتل عنوان کرد و گفت: راهبرد وزارت تعاون رشد تولید است و از همه طرح‌های توسعه‌ای در این زمینه حمایت می‌کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا