اقتصاد کلان

ورود دانش‌بنیان‌ها به بورس سرعت گرفته است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری گفت: در حال حاضر قریب به ۹۸ شرکت دانش‌بنیان در بورس و فرابورس حاضر هستند که تعداد این شرکت‌ها با سرعت رو به افزایش است.

به گزارش آرمان اقتصادی، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز در آیین رونمایی از بازار نوآفرین، اظهار کرد: دلیل این که ما علاقه‌مند به ایجاد میدان اختصاصی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در بازار سرمایه هستیم، این است که با بخش سنتی اقتصاد تفاوت دارد. 

وی افزود: مجموعه‌های نوآور موفق دو بخش هستند؛ بخشی که صنعتی جدید را ارائه کرده و به خوبی در حوزه‌های متنوع کار می‌کنند. بخش دیگر سودهای بسیار سرشار نسبت به اقتصاد سنتی دارد که این گروه‌ها برای ورود به بازار سرمایه مد نظر هستند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری تصریح کرد: ورود این شرکت‌ها به بازار سرمایه گرما و رونق می‌دهد. تا پیش از این بازار سرمایه برای ورود این گروه جذابیت زیادی نداشت. برای ورود این بخش از دانش‌بنیان‌ها لازم است بازار سرمایه جذابیت‌های ویژه‌ای برای این شرکت‌ها ایجاد کند.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه علاوه بر فرهنگ‌سازی باید جذابیت‌های ویژه در دستورالعمل‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف شود که بازار نوآفرین یکی از همین جذابیت‌هاست، افزود: بحث جدیت بخشیدن به نظام ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود یکی از مهمترین مواردی است که با همت وزارت اقتصاد و تایید وزیر اقتصاد و سایر دستگاه‌های اقتصادی دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: هفته گذشته دستورالعمل اجرایی ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود به تصویب رسید و به‌زودی ابلاغ خواهد شد که با اجرایی‌شدن این دستورالعمل، شرکت‌های دانش‌بنیان به سمت بازار سرمایه هدایت می‌شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: در حال حاضر قریب به ۹۸ شرکت دانش‌بنیان در بورس و فرابورس حاضر هستند که تعداد این شرکت‌ها با سرعت رو به افزایش است. برای افزایش اقبال عمومی به این شرکت‌ها تعریف شاخص دانش‌بنیان‌ها در بازار سرمایه هم بسیار مهم است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا