امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

سیاست سازمان حفظ نباتات توسعه روش های غیر شیمیایی است

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور گفت: سیاست این سازمان توسعه روش های غیر شیمیایی است؛ البته اذعان داریم که در حکمرانی کشاورزی نمی توان نگاه صفر و ۱۰۰ داشت.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور در نمایشگاه نهاده‌های کشاورزی از پایش و رصد نهاده‌های کشاورزی از سوی هیأت نظارتی در این سازمان خبر داد و گفت: در جهان تلاش می‌شود تا کیفیت نهاده‌های کشاورزی که تأثیر چند برابری در افزایش تولید محصولات کشاورزی دارد ارتقا یابد.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه سلامت تولیدات کشاورزی در گرو داشتن استاندارد نهاده‌های کشاورزی است، گفت: باید سموم و کودهای کشاورزی مناسب تولید شود تا حداقل باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی وجود داشته باشد.

جلیلی مقدم همچنین با اشاره به تأکید حاکمیت کشور به جوانگرایی جمعیت، عنوان کرد: این مساله زمانی محقق می‌شود که محصولات کیفی و سالم داشته باشیم.

وی از توافق کشورهای جهان برای رصد و پایش محصولات کشاورزی از تولید تا رسیدن به مزرعه در نشست سران حفظ نباتات خبر داد و گفت: در نشست سران سازمان حفظ نباتات کشورهای جهان در سال ۲۰۲۰ اعلام شد واردات محصولات کشاورزی با سختگیری بیشتری همراه خواهد بود و میوه و صیغی جات از کشت تا برداشت باید پایش شود و مشخص باشد محصول با چه کودی تغذیه می‌شود، از چه آفت کشی استفاده شده و موارد دیگر است.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد: تمام نهاده‌هایی که یک کشاورز در مزرعه استفاده می‌کند، از نظر اینکه کجا تولید شده و به چه میزان استفاده شده است، باید مشخص باشد.

جلیلی مقدم گفت: تمام برنامه‌های این سازمان تولید محصولات استاندارد است که علاوه بر تأمین محصول سالم برای داخل کشور از نظر صادرات هم مشکلی ایجاد نشود.

وی تأکید کرد: استانداردهایی که اکنون دنیا برای صادرات وضع شده سخت‌گیرانه‌تر است و بنابراین تولیدات داخلی ما هم باید به گونه‌ای باشد تا در برابر موانع موجود حرف برای گفتن داشته باشد.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که علاوه بر تأمین کافی نهاده‌های کشاورزی در داخل، سلامت محصولات و صادرات نیز تضمین شده باشد.

جلیلی مقدم در پایان گفت: سیاست ما توسعه روش‌های غیر شیمیایی است و اذعان داریم در حکمرانی کشاورزی نمی‌توانیم نگاه صفر و ۱۰۰ داشت و بگوییم فقط باید از روش‌های غیر شیمیایی بهره برد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا