بورسبورس اوراق

تاثیر حاکمیت شرکتی بر گزارشگری مالی 

یک اقتصاددان گفت: با زمینه‌سازی برای عملیاتی شدن دستورالعمل‌هایی چون حاکمیت شرکتی، به طور قطع شاهد اجرای نامحدود آن دربخش‌های مختلف گزارشگری مالی وهمچنین کسب و کارها خواهیم بود.

مرتضی افقه

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، مرتضی افقه، درباره اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی و تاثیر آن بر گزارشگری مالی، گفت: بسیاری از اقتصاددانان، سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران کشور به اشتباه فکر می‌کنند مشکلات اقتصادی تنها با فرمول‌های اقتصادی حل می‌شود در صورتی که بسیاری از این چالش‌ها از جمله کسب و کارها، رشد پایین تولید و وابستگی به نفت ریشه‌های غیر اقتصادی دارند.

بسترسازی برای اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی

وی با بیان این که برخی از مشکلات عامل وجود ناکامی‌ها و مشکلات اقتصادی در کشور شده است، افزود: به طور حتم اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی به عنوان یک فرمول اقتصادی، تاثیر بسزایی در حل مشکلات موجود در کشور دارد اما برای اجرای کامل آن باید برخی زیرساخت‌های مربوط به اجرای این دستورالعمل فراهم شود تا شاهد کارآمدی آن در کشور باشیم.

عضو هیات علمی دانشگاه چمران،با تاکید بر این که برخی مشکلات اقتصادی در کشور باید ریشه‌ای و بنیادی حل شود، گفت: با زمینه‌سازی برای عملیاتی شدن این نوع دستورالعمل‌ها، به طور قطع شاهد اجرای نامحدود آن دربخش‌های مختلف گزارشگری مالی وهمچنین کسب و کارها خواهیم بود البته به شرطی که تا اجرای این دستورالعمل، علل برخی مشکلات کلان اقتصادی شناسایی و برطرف شده باشد.

سرمایه‌گذاری آگاهانه
افقه در ادامه درباره فرهنگسازی برای سهامداری بلندمدت در بازار سرمایه نیز اظهار داشت: اگر شرایط برای سرمایه‌گذاری فراهم شود به طور حتم مردم و سرمایه‌گذاران به صورت کاملا آگاهانه وارد بازار شده و اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند.

این کارشناس ارشد اقتصادی عنوان کرد: سرمایه‌گذاران بزرگ و یا سهامداران خُرد زمانی که شرایط را مناسب سرمایه‌گذاری ببینند و با ریسک‌های مختلف آشنایی بیشتری داشته باشند، فرهنگسازی برای سهامداری بلندمدت برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه بیش از پیش خود را نشان خواهد داد چرا که مردم قدرت تشخیص دارند و به دنبال کسب سود و آینده بهتر هستند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا