امور زیربناییتعاون و اشتغال

رشد ۵۱ درصدی ارائه آموزش‌های مهارتی در دولت سیزدهم

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی و غیردولتی در دولت سیزدهم ۵۱ درصد رشد داشته است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور را در تربیت نیروی انسانی موفق خواند و گفت: نمودارهای کمی و کیفی اقدامات سازمان فنی‌وحرفه‌ای، نشان از اقدامات مؤثر آموزشی و تربیت سرمایه‌های انسانی ماهر دارد که خروجی آن در رصد اشتغال این وزارتخانه قابل مشاهده است، ولیکن در عرصه جهاد تبیین، انعکاس این موفقیت‌ها ضروری است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با مقتضیات زمان و بازار کسب‌وکار، ریل‌گذاری جدید و ارائه آموزش‌های مهارتی با الگوهای جدید تأکید کرد.

وی با اشاره به الگوهای ناموفق سنتی مشاغل در گذشته، خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از انرژی، رشد تولید، افزایش بهره‌وری با تربیت نیروی کار حین‌خدمت و … از خدمات ارزنده سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای است.

مرتضوی در پایان سخنان خود بر توسعه دیپلماسی مهارت، ارائه آموزش‌های مهارتی کوتاه‌مدت از طریق تلویزیون اینترنتی مهارت متناسب با نیاز کارفرمایان، افراد جویای کار، زنان خانه‌دار و …، بهره‌گیری از تعامل شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در انجام مسئولیت اجتماعی، میزبانی مسابقات بین‌المللی مهارت و… تأکید کرد.

رشد ۵۱ درصدی ارائه آموزش‌های مهارتی در دولت سیزدهم

مهرداد عظیمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور در ابتدای این نشست، ارتقای وزن اجتماعی مهارت با تغییر نگاه جامعه، ایجاد جریان ملّی مهارت‌آموزی، توسعه و تضمین کیفیت آموزش‌های مهارتی برای رشد اقتصادی پایدار مطابق با نیاز بازار کار و تحولات فناوری، تربیت نیروی انسانی توانمند و توسعه‌نگر در راستای کاهش زمان انتظار دسترسی به شغل از طریق مهارت را از راهبردها و سیاست‌های این سازمان عنوان کرد.

وی با اشاره به رشد ۵۱ درصدی آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی و غیردولتی در دولت سیزدهم، اظهار کرد: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای در دولت گذشته به ۲ میلیون و ۹۴۸ هزار نفر و در دولت سیزدهم به ۴ میلیون و ۴۶۷ هزار نفر آموزش‌های مهارتی را ارائه کرده است.

عظیمی از رشد ۱۳۰۰ درصدی در حوزه صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد، ۶۰ درصدی در واحد پذیرنده آموزش در محیط کار واقعی، ۴۸ درصدی سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای، ۷۲ درصدی صدور گواهینامه مهارت برای کارآموزان و ۱۱۷۰ درصدی در حوزه مسابقات آزاد، ملّی و بین‌المللی مهارت در دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه در دولت قبل خبر داد.

وی، تصویب اساسنامه سازمان در مجلس شورای اسلامی، پس از جلسه نهایی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای رفع یک مورد ابهام اعلام‌شده توسط شورای نگهبان و مصوب‌شدن دو بند مختص سازمان، پیگیری و حضور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام برای اعلام عدم انطباق لایحه برنامه هفتم با سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری با موضوع ارتقای نظام آموزش کشور و گنجاندن آموزش‌های غیررسمی (مهارتی) در کنار آموزش‌های رسمی را از اقدامات اساسی انجام شده در زمان اخیر عنوان کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا