امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

بیش از ۶۰ درصد اراضی کشور رفع تداخل شده است

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: حدود ۶۳ درصد از اراضی کشور رفع تداخل و برای حدود ۴۲ درصد زمین‌های کشاورزی سند صادر شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه حدود ۶۳ درصد از اراضی کشور رفع تداخل و برای حدود ۴۲ درصد زمین‌های کشاورزی سند صادر شده است، گفت: تثبیت مالکیت که یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان محسوب می‌شود رکن اصلی بهداشت حقوقی و سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: حدود نیمی از پرونده‌های موجود در محاکم قضائی مربوط به حوزه زمین است و با تثبیت مالکیت که رکن اصلی آن رفع تداخلات و حد نگار اراضی است بخش بزرگی از این پرونده‌ها کاهش خواهد یافت و رضایتمندی مردم را نیز در پی خواهد داشت.

افلاطونی خاطرنشان کرد: فقط ۱۸ میلیون هکتار زمین کشاورزی در کشور وجود دارد که حدود ۵ میلیون هکتار آن زمین کشاورزی درجه یک است؛ برای حفاظت از اراضی کشاورزی همکاری و تعامل همه نهادهای ذی‌ربط مورد نیاز است.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود نیرو و امکانات در سازمان امور اراضی به سمت استفاده از فناوری‌های نوین حرکت کرده‌ایم که تا کنون ۲۹ استان کشور به پایش هوشمند تجهیز شده‌اند و تقریباً تمامی فعالیت‌های سازمان در بستر سامانه انجام می‌شود تا مراحل انجام کار قابل رصد و پیگیری باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا