ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بایدو لابراتوار رایانش کوانتومی هدیه می‌دهد

شرکت اینترنتی بایدوی چین قصد دارد تجهیزات و لابراتوار رایانش کوانتومی را به آکادمی علوم اطلاعات کوانتومی پکن که تحت حمایت دولت است، اهدا کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سخنگوی شرکت بایدو اعلام کرد که دو طرف سرگرم کار روی جزئیات هستند.

اقدام بایدو پس از آن انجام می‌گیرد که شرکت علی‌بابا، پس از این که در نوامبر اعلام کرد به فعالیت لابراتوار رایانش کوانتومی و تیمش در به بازوی تحقیقاتی خود خاتمه می‌دهد، تجهیزات و لابراتوار رایانش کوانتومی خود را به دانشگاه ژیجیانگ، اهدا کرد.

بایدو در سال ۲۰۱۸، مرکز تحقیقات رایانش کوانتومی خود را به مدیریت دوان رونیائو که مدرک لیسانس و دکترای خود را از دانشگاه تسینگهوا دریافت کرده است، راه اندازی کرد. دستاوردهای مرکز تحقیقات، شامل ساخت یک رایانه کوانتومی به نام کیان شی است که در سال ۲۰۲۲ عرضه شد.

آکادمی علوم اطلاعات کوانتومی پکن در دسامبر سال ۲۰۱۷ با ابتکار دولت شهر پکن و با کمک موسسات دانشگاهی بزرگ از جمله آکادمی علوم چین و دانشگاه تسینگهوا تاسیس شد.

بر اساس گزارش رویترز، بایدو و آکادمی علوم اطلاعات کوانتومی پکن، پیش از این در زمینه تحقیقات کوانتومی همکاری کرده بودند. این دو نهاد در مارس سال گذشته، برای راه اندازی مشترک اولین اتحاد مالکیت معنوی صنعت رایانش کوانتومی در چین، همکاری کردند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا