انرژی

۹۰ درصد روستاهای کشور تا پایان سال از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد

معاون وزیر نفت با اشاره به گازرسانی به ۵۳۵۰ روستای کشور از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، گفت: مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته با اتمام طرح‌های جاری، آمار روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در کشور به بیش از ۹۰ درصد خواهد رسید.

مجید چگنی دیروز (جمعه ۱۵ دی‌ماه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی استان زنجان که در حاشیه دومین سفر رئیس‌جمهور برگزار شد، با حضور در روستای «ماری»، اظهار کرد: توسعه صنعت گاز کشور و خدمات‌رسانی آن در بخش‌های مختلف و بهره‌مندی هموطنان از این نعمت ارزشمند به برکت نظام جمهوری اسلامی و مرهون مجاهدت و ایثار شهدای انقلاب و دفاع مقدس است. لذا درود و سلام ویژه خود را نثار شهدا و ایثارگران انقلاب و نظام اسلامی می‌کنم، شهدایی که جان پاک‌شان را تقدیم کشور کردند تا ما بتوانیم در سایه‌سار این رشادت و ایثار، خدمت‌رسانی به مردم را انجام دهیم.

همچنین بخوانید

وی در ادامه در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه گازرسانی کشور در ۲ سال گذشته، گفت: طی ۲ سال اخیر ۴۳ شهر و ۵۳۵۰ روستا که عمدتا در مناطق صعب‌العبور هستند به شبکه گاز متصل شده‌اند. علاوه بر این در مدت مذکور بیش از ۸۳۰۰ صنعت خرد و بزرگ  جدید به شبکه گاز وصل شدند که اشتغال‌زایی خوبی را به همراه داشته است.

این مسئول با ارائه آماری از گازرسانی شهری و روستایی در کشور، گفت: به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر بیش از ۹۸.۵ درصد شهرهای کشور از نعمت گاز برخوردارند و تا پایان سال با اتمام طرح‌های جاری، آمار روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در کشور به بیش از ۹۰ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی استان زنجان در جریان دومین سفر رئیس‌جمهور به این استان، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها و گازرسانی به ۸ روستای ماری، سلیمان‌بلاغی، باش‌سیز، قاضی‌آباد، چومالو، بیرونده، قره حصارلو، بایندر و پروژهای نهضت ملی مسکن جمعیتی بالغ بر ۸۱۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد. علاوه بر این ۴۵ واحد صنعتی نیز در فرایند افتتاح پروژه‌های امروز به شبکه گاز کشور متصل می‌شوند.

معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: شرکت ملی گاز ایران روزانه گاز حدود ۳۰ میلیون مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی را تامین می‌کند و پایداری این خدمت‌رسانی عظیم نیازمند مدیریت بهینه مصرف گاز در همه بخش‌ها است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا