اقتصاد کلان

فعالیت بیش از ۶ هزار باجه بانکی در روستاهای کشور

مدیرعامل پست بانک ایران گفت: ۶۱۸۸ نقطه تماس با جامعه روستایی در سراسر کشور داریم و پارسال ۲۵۶ هزار فقره تسهیلات به روستاییان پرداخت شده و در ۹ ماهه امسال میانگین تسهیلات پرداختی روستایی ۱۳۲ میلیون تومان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهزاد شیری با اشاره به اینکه پست بانک ایران تنها بانک دولتی بورسی در کشور است و به دلیل حضور در بورس باید همواره پاسخگوی سهامداران دولتی و بخش خصوصی باشد، گفت: ماموریت اصلی ما بانکداری خرد و بانک توسعه‌ای و تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به صورت همزمان است و سعی داریم از توانمندسازی بخش دوم برای توسعه بخش اول استفاده کنیم.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه تمرکز ویژه‌ای روی بانکداری دیجیتال داریم، گفت: خدمات غیرحضوری برای افتتاح حساب، امضا دیجیتال، کیف پول ریال دیجیتال و دستیار مجازی بر مبنای هوش مصنوعی را بر همین اساس را اجرا کرده‌ایم و امروز ما نگران سوددهی بانک نیستیم بلکه نگرانی ما پایین بودن سطح سواد دیجیتال روستاییان است و باید در دنیای رقابتی امروز ما باید راه کاری برای حفظ شرایط رقابتی بانک در این حوزه بیاندیشیم.

شیری با بیان اینکه پست بانک ایران ۶۱۸۸ نقطه تماس با جامعه دارد، ادامه داد: ۵۷۸۵ باجه بانکی روستایی با اشتغال مستقیم برای ۸۶۷۷ نفر و ۴۰۳ شعبه با اشتغال ۲۷۳۹ نفر که در مجموع ۱۱هزار و ۴۱۶ نفر در پست بانک ایران مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه پست بانک ایران سهم ۳۳ درصدی فروش ارز اربعین سال جاری را داشته است، گفت: ۵۷ درصد فروش ارز معادل ۲۰۲ هزار نفر در مناطق روستایی و ۴۳ درصد فروش ارز در شهرها فروش رفته است و پست بانک ایران در مجموع به ۳۵۴ هزار و ۸۵۳ نفر ارز فروخته است که بیانگر توسعه شمول مالی در حوزه روستا در همه خدمات بانکی است.

شیری با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ در روز پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تراکنش در حوزه روستایی انجام شده است و ۴۹ درصد زن و ۵۱ درصد مرد در باجه‌های بانکی روستایی شاغل هستند، خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۳۹۹ تعداد حساب‌های بانکی روستایی به ۱۰ میلیون حساب رسیده بود که در دولت سیزدهم و تا آذر ۱۴۰۲ چهار میلیون به مجموع حساب‌های بانکی روستایی پست بانک اضافه شده است.

او افزود: اکنون ۵۰ خدمت آنلاین بانکی در اختیار مشتریان بانک در روستاها قرار دارد و حتی به دنبال مجوز خرید اخزا و تاسیس PSP برای توسعه خدمات پولی و بانکی در مناطق روستایی هستیم.

وی با بیان اینکه پست بانک ایران چهارمین بانک از نظر تعداد شعبه در میان بانک‌های بورسی کشور است، گفت: تناسب تعداد پرسنل به شعبه ۶.۹ نفر است که کمترین تعداد را در شبکه بانکی داریم و نیازمند جذب نیروی انسانی برای توسعه خدمات بانکی هستیم.

شیری با بیان اینکه زیان انباشته سال ۹۸ امروز به سود انباشته حدود سه برابری تبدیل شده است، اظهار کرد: سرمایه ثبتی بانک ۳۲۳ میلیارد تومان بود که در مرحله اول آن را به ۱۶۰۰ میلیارد تومان رساندیم و در سال آتی برنامه تداوم افزایش سرمایه را به ۳۶۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۲ افزایش خواهیم داد. همچنین پرداخت تسهیلات تکلیفی، شرکت‌های دانش بنیان و روستایی از اولویت‌های این بانک در سال جاری است.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا