انرژی

کاهش ناترازی گاز نسبت به سال قبل

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: میزان ناترازی گاز نسبت به سال قبل کاهش یافته است و تمام تلاش خود را می‌کنیم که میزان ناترازی را کمتر از شرایط حاضر کنیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، مجید چگنی امروز در حاشیه در مراسم آیین امضای توافق‌نامه همکاری مشترک در زمینه بومی سازی تجهیزات و اقلام راهبردی صنعت گاز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا، درباره میزان تاترازی گاز در کشور اظهار کرد: ناترازی وجود دارد اما تمام تلاش وزارت نفت بر این بوده که با اجرای پروژه‌های گازی و موضوعات در حوزه بهینه‌سازی ناترازی را کاهش دهد.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره وضعیت سوآپ گاز گفت: توافقی که بین ترکمنستان و آذربایجان وجود داشت، ادامه پیدا نکرد و به طور موقت گاز قطع شد؛ یعنی سوآپ گازی که از ترکمنستان دریافت و به آذربایجان تحویل می‌دادیم قطع شده اما اکنون در حال مذاکره هستند و احتمالا مجدد برقرار شود.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز پنج میلیون مترمکعب سوآپ صورت می‌گرفت که اگر به توافق برسند مجددا انجام خواهد شد.

وی در خصوص کنتورهای هوشمند گاز گفت: امروز توافق‌نامه بیش از ۱۲ گروه کالایی را با ارزش ۵۰۰ میلیون دلار انجام شد که امیدواریم بتوانیم تا پایان این دولت حجم زیادی از آن را اجرایی کنیم و طبق هدف‌گذاری صورت گرفته تا سقف دو میلیارد دلار در حوزه دانش بنیان در سال آینده هزینه کنیم.

چگنی با بیان این‌که وزارت نفت جزو وزارتخانه‌های پیشرو در حوزه دانش بنیان است که مسئولان عالی‌رتبه کشور نیز همواره به این موضوع تاکید دارند، اظهار کرد: به تبع این مساله شرکت ملی گاز نیز در سال‌های گذشته کارهای بسیار خوبی انجام داده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ادامه داد: شرکت ملی گاز اقلام و تجهیزات بسیار مهمی را در سال‌های اخیر بومی سازی کرده است و این روند ادامه خواهد داشت و با این تفاهم‌نامه نیز سرعت پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: کنتورهای هوشمند این قابلیت و توانمندی در کشور وجود دارد و چندین شرکت دانش بنیان در این حوزه فعال هستند که حتما در پروژه هوشمند سازی کنتورهای هوشمند از آنها استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام  

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا