اقتصاد کلان

میرمحمدی: سازمان برنامه و وزارت بهداشت به داد پزشکان برسند

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در تذکری با هشدار درباره خروج پزشکان متخصص و عمومی از سیستم دولتی به سمت سیستم خصوصی گفت: اگر سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت به داد این عزیزان نرسد، مردم مستضعف متضرر می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ صحن مجلس در تذکری به روسای سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی گفت: حدود ۱۰ الی ۱۲ سال است که یکسری معلم را تخت عنوان معلمان خرید خدمات به کارگیری شدند و ظرفیت خالی کلاس‌های درس توسط این عزیزان پر شده است و امروز در دورترین نقاط کشور در روستاها از ظرفیت آنها استفاده می‌شود.

وی افزود: این شوخی نیست که یک حقوق نیم بند ۶ الی ۷میلیون تومانی نزدیک به ۳ ماه است که به این عزیزان پرداخت نشده و وضعیت استخدامی آنها نیز بلاتکلیف است؛ در این زمینه انتظار داریم که کمیسیون آموزش جدی‌تر به موضوع ورود کند و این دل نگرانی را برای این عزیزان برطرف کنند

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه «پاداش پایان خدمت مجموعه وزارت بهداشت و درمان نزدیک‌ به یک سال و ۷ ماه است که پرداخت نشده است»، عنوان کرد: نمی‌دانم که از چه شرعی پیروی می‌کنیم که حقوق مکتسبه یک بازنشسته بعد از این همه مدت پرداخت نمی‌کنیم؟ همین موضوع شامل حال آموزش و پرورش هم می‌شود و باید به داد این مردم رسید.

میرمحمدی در تذکر دیگری خطاب به سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت، اظهار کرد: پزشکان متخصص و عمومی که مطب ندارند و با بخش خصوصی کار نمی‌کنند و با یک دهم یا یک پانزدهم بخش خصوصی تعرفه می‌گیرند، نزدیک به یک سال است که کارانه‌ای دریافت نکردند. والله که این پزشکان در حال رفتن از سیستم دولتی به سمت خصوصی هستند؛ اگر به داد این عزیزان نرسید، مردم مستضعف متضرر می‌شوند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا