بورسبورس اوراق

تزریق منابع پایدار به بازار سرمایه با راه‌اندازی صندوق‌های بازنشستگی

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی موجب تزریق منابع پایدار به بازار سرمایه و توانمندسازی مالی افراد در زمان بازنشستگی خواهد شد.  

صندوق بازنشستگی تکمیلی

محمد خبری‌زاد، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، درباره ماهیت صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی، اظهار کرد: بهره‌گیری از صندوق‌های ‌بازنشستگی تکمیلی در دنیا در سال‌های متمادی مرسوم بوده و افراد برای برخورداری بیشتر از منافع حقوق بازنشستگی می‌توانند از این صندوق‌ها بهره گیرند.

وی با بیان این که صندوق‌های بازنشستگی دولتی با ریسک‌هایی همچون ایفای تعهد مواجه هستند، گفت: اکنون سه موافقت اصولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی صادر شده است.

جزییات و عملکرد صندوق

خبری‌زاد، در خصوص ٣ نوع واحد سرمایه‌گذاری عادی، گفت: واحدهای سرمایه‌گذاری عادی نوع اول شامل واحدهایی است که طبق اعلام کارفرما به نام کارفرما و با پرداخت معادل یا درصدی از مبلغ صدور واحدهای سرمایه‌گذاری عادی نوع دوم صادر می‌شود. همچنین واحدهای سرمایه‌گذاری عادی نوع دوم شامل واحدهایی است که طبق اعلام کارفرما به نام نیروی کار صادر خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: واحدهای سرمایه‌گذاری عادی نوع سوم شامل واحدهایی است که سایر سرمایه‌گذاران وفق رویه پذیره‌نویسی صدور و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری با رعایت مقررات مندرج در اساسنامه و امیدنامه، در زمان پذیره‌نویسی و یا در زمان فعالیت صندوق می‌توانند اقدام به خرید آن کنند.

مزایای صندوق‌

وی با اشاره به مزایای صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی گفت: صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی موجب تزریق منابع پایدار به بازار سرمایه و توانمندسازی مالی افراد در زمان بازنشستگی خواهد شد.

عضو هیئت مدیره کارگزاری بانک کارآفرین، در پایان اضافه کرد: دولت و مجلس می‌بایست بحث مشوق‌های مالیاتی را برای این صندوق‌ها در نظر بگیرند تا مدیران شرکت‌ها یا نهادها با رغبت بیشتری به سمت این صندوق‌ها حرکت کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا