اقتصاد کلان

مرتضوی: دولت به وعده خود برای ایجاد اشتغال عمل کرد

وزیر رفاه، کار و تامین اجتماعی گفت: دولت با افتخار اعلام می کند که به تعهد خود در زمینه ایجاد اشتغال عمل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، صولت مرتضوی در نشست امروز با استانداران در وزارت کشور با تشکر از استانداران بابت تامین اشتغال در دولت سیزدهم، اظهار کرد: دولت صادق الوعد در دو سال گذشته بیشتر تعهد ایجاد اشتغال ۱ میلیون در سال عمل کرد.  این آمار براساس سامانه رصد در وزارت رفاه، مراکز پژوهشی و سازمان تامین اجتماعی است.

همچنین بخوانید

وی افزود: در دو سال گذشته بالای دو میلیون بیمه اجباری و اختیاری داشته ایم. بیمه اجباری یعنی کارفرما نیروی کار جذب و او را بیمه کرده است. در تابستان امسال ۷۰۰ هزار اشتغال خالص به روایت مرکز آمار ایران ایجاد شده است.

مرتضوی افزود: وزارت کار تنظیم گر برای ایجاد اشتغال است. فعالیت در بخش ساخت مسکن، اشتغال دانش بنیان، حذف زواید دست و پا گیر برای صدور مجوز کسب و کار و ارائه تسهیلات باعث شده دولت با افتخار اعلام کند که به تعهد خود در زمینه ایجاد اشتغال عمل کرده است. با این حال ظرفیت نیروی انسانی و منابع ما با شدت بیشتر از عملکرد ماست و نباید به این حد ایجاد اشتغال کفایت کرد.

وزیر رفاه افزود: حداقل تا پایان سال می توانیم ۱۵۰ همت برای ایجاد اشتغال تز محل منابع عمومی دولت تسهیلات پرداخت کنیم. تا پایان سال زمان زیادی نداریم اما منابع در اختیار داریم.

وی ادامه داد: تا الان براساس پایش‌ها و نظرسنجی‌ها اعلام می‌کردیم نرخ بیکاری در کانال ۷ است اما نمی‌دانستیم دقیقا چه کسانی بیکار هستند اما الان سامانه‌ای راه‌اندازی شده که به زودی رونمایی  می‌شود که براساس آن  آمار بیکاری با جزئیات را در هر استان و شهرستان بدست می‌آوریم. همچنین بزودی می‌توان دقیقا تمام کسانی که زیر خط فقر هستند، شناسایی شوند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا