ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

چین قفل ایردراپ اپل را شکست

یک موسسه تحت حمایت دولت چین در راستای تلاش‌های گسترده برای ریشه کن کردن محتوای نامطلوب، راهی را برای شناسایی کاربرانی که از طریق ویژگی محبوب ایردراپ (AirDrop) شرکت اپل، پیام ارسال می‌کنند، ابداع کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، اداره قضایی پکن در یک پست آنلاین اعلام کرد: موسسه پکن، این تکنیک را برای کرک کردن لاگ دستگاه رمزگذاری شده آیفون ابداع کرد تا شماره‌ها و ایمیل‌های فرستنده‌ای را که محتوای ایردراپ را به اشتراک می‌گذارد، شناسایی کند. این آژانس اعلام کرد پلیس چندین مظنون را از طریق این روش شناسایی کرده است اما اشاره نکرد که آیا فردی هم دستگیر شده است یا خیر.

همچنین بخوانید

در پست آنلاین اداره قضایی پکن آمده است: این تکنیک، کارآیی و دقت حل پرونده را بهبود بخشیده و از انتشار اظهارات نامناسب و همچنین تاثیرهای بد احتمالی، جلوگیری می‌کند.

این بیانیه دوباره توجهات را به این ویژگی آیفون جلب کرد که فعالان در سراسر جهان، برای پخش پیام خود از آن استفاده کرده‌اند. ایردراپ که تنها به اتصال بلوتوث نیاز دارد، در اعتراضات سال ۲۰۱۹ در هنگ کنگ استفاده شد.

نماینده اپل به درخواست‌های اظهارنظر در این باره پاسخ نداد.

این روش که به عنوان دستیابی به موفقیت فناوری، مورد استقبال قرار گرفته است‌، می‌تواند اقدامات پکن برای ریشه کن کردن اطلاعاتی را که ناسالم می‌داند، کامل کند. همچنین به ابهامات بیشتر برای خدمات اپل در چین اضافه می‌کند که در حال حاضر تحت محدودیت‌های شدید برای محتوا از جمله در سرویس تلویزیون و کتاب‌های اپل قرار دارد.

ایردراپ امکان تبادل سریع فایل‌هایی مانند تصاویر، اسناد یا فیلم‌ها بین دستگاه‌های اپل را فراهم می‌کند. این شرکت از سال ۲۰۲۲ این ویژگی را در آیفون‌های چینی محدود کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل همچنین پس از این که شمار رو به رشدی از سازمان‌های دولتی چین، استفاده از دستگاه‌های خارجی را در محل کار ممنوع کردند، با فشارهای فزاینده فروش روبرو شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا