صنعت، معدن، تجارت

بدقولی ایران خودرو ادامه دارد

طی روزهای گذشته متقاضیان زیادی در تماس با خبرگزاری مهر نسبت به عدم ارسال پیامک برای واریز وجه خودروی پژو پارس موعد تحویل پاییز و زمستان ۱۴۰۲ گلایه داشتند.

به گزارش آرمان اقتصادی، سال گذشته سامانه یکپارچه فروش خودرو به منظور عرضه انبوه خودرو راه اندازی شد. در ادامه نیز با برگزاری ۲ مرحله تعداد زیادی خودرو از سوی خودروسازان عرضه شد.

در این سامانه بازه زمانی مشخصی همچون پاییز ۱۴۰۲، زمستان ۱۴۰۲ و… نیز برای عرضه خودرو تعیین شده بود. با این وجود تحویل برخی از این خودروها بنا به دلایل مختلفی با تأخیر روبرو شده‌است.

از جمله خودروهایی که با تأخیر در تحویل مواجه شده و گلایه مندی متقاضیان را به دنبال داشته است، خودروی پژو پارس است. طی روزهای گذشته متقاضیان زیادی در تماس با خبرگزاری مهر نسبت به عدم ارسال پیامک به منظور تعیین تکلیف واریز وجه و تحویل خودرو اعتراض کردند.

یکی از این متقاضیان اعلام کرد که در مرحله نخست اقدام به ثبت نام برای خرید پژو پارس کرده و قرار بود زمستان امسال خودروی خود را تحویل بگیرد اما تا به این لحظه هیچ پیامکی برای او ارسال نشده است. طبق گفته‌های این فرد در تماسی که با شرکت ایران خودرو داشته، پشتیبانی این شرکت موضوع استانداردهای ۸۵ گانه را عامل عدم تحویل خودرو اعلام کرده است. همچنین دیگر متقاضی خرید این خودرو می‌گوید که پیامک تبدیل خودرو دریافت کرده است.

سوال مهم این است که اگر ایران خودرو در تحویل خودروی پژو پارس مخصوصاً مدل سال این خودرو مشکل داشته چرا تحویل را در پاییز و زمستان اعلام کرده است؟

این اقدام ایران خودرو طرف عرضه را با مشکل مواجه کرده زیرا مردمی که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند برای خرید خودرو باید یک سال و شاید بیشتر صبر کنند در این شرایط پس از رسیدن موعد تحویل نیز هر ماه هم با خلف وعده خودروساز مواجه می‌شوند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا