پرداخت الکترونیک

نشست تخصصی ”اضطراب فین تکی ها در بازی مار و‌ پله” برگزار شد

نشست تخصصی ”اضطراب فین تکی ها در بازی مار و‌ پله” بعدازظهر چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲، هم زمان با سومین روز فعالیت نهمین نمایشگاه تراکنش ایران با اسپانسری شرکت همراه کارت در سالن آمفی تئاتر مرکز آفرینش های فرهنگی کانون پرورش فکری برگزار شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ستاد خبری رویداد بین‌المللی Transaction، محمدرشیدی؛ مدیرعامل شرکت همراه کارت، مسعود وکیلی نیا؛ مدیرعامل هلدینگ ارتباط فردا، رضا باقری؛ رئیس هیات مدیره شرکت همراه مکانیک و فاطمه جعفری؛ هم بنیانگذار سهامیاب و معاون محصول شرکت کاریزما سخنرانان نشست اضطراب فین تکی ها در بازی مار و‌ پله بودند.

این نشست با سخنرانی محمد رشیدی؛ مدیرعامل شرکت همراه کارت آغاز شد. رشیدی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی ما در حال حاضر در وضعیت ایست قرار دارد، اظهار کرد: برای خروج از وضعیت ایست، بازار فین تک فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری است و وقتی فین تک توسعه پیدا می کند، شفافیت به قدری وسیع رخ می دهد که قابل بیان نیست.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت همراه کارت گفت: ما باید با کنار هم قرار دادن بازیکنان مختلف، از جمله بانک ها بازار سرمایه را فعال کنیم و ما امروز در همراه بانک با فعال کردن زیرساخت‌ها در راستای به کارگیری همه ظرفیت‌ها وارد عمل شدیم.

در ادامه باقری؛ رئیس هیات مدیره شرکت همراه مکانیک با اشاره به اینکه به زودی بستر حساب امن در همراه مکانیک رونمایی خواهد شد تصریح کرد: ما درصددیم از فرصت های فین تک برای اکوسیستم استارتاپی استفاده کنیم.

رئیس هیات مدیره شرکت همراه مکانیک خاطرنشان کرد: در صورت فعال شدن ظرفیت های نفوذ فین تک در کسب و کارهای نوین و کاهش دغدغه های رگولاتوری، افزایش سرعت توسعه فین تک، به افزایش رشد اکوسیستم منجر خواهد شد.

فاطمه جعفری؛ هم بنیانگذار سهامیاب و معاون محصول شرکت کاریزما دیگر سخنران نشست نیز تاکید کرد: وضعیت مدیریت سرمایه و چالش سرمایه گذاری در کشورما ما وجود دارد، از این رو با استفاده از فین تک امکان حل این مشکل وجود دارد و ما باید این بستر را بهترین شکل ممکن فراهم کنیم تا مشکلات برطرف شود.

مسعود وکیلی نیا؛ مدیرعامل هلدینگ ارتباط فردا در این نشست با بیان اینکه شش مدل همکاری بین بانک‌ها و فین تک وجود دارد گفت: ما با استفاده از این مدل ها می‌توانیم به بهترین شکل ممکن فین تک ها را در حوزه بانکی به کار گیریم.

مدیرعامل هلدینگ ارتباط فردا در همین زمینه افزود: حجم سرمایه گذاری افشا شده در حوزه فین تک در منطقه MENAP افزایش داشته و تعداد سرمایه‌گذاری ها نیز افزایش داشته است و انتظار می رود که تعامل و همکاری بین بانک ها و فین تک ها به بهترین شکل ممکن انجام شود و‌ امیدواریم صدای فعالان عرضه فین تک ها در نمایشگاه تراکنش مالی به گوش نهادهای مسئول برسد.

گفتنی است در ابتدای این نشست مراسم رونمایی از ” ریال دیجیتال ” خدمتی جدید اپلیکیشن آبانک هلدینگ ارتباط فردا با حضور بهمن اسکندری مدیرعامل بانک آینده، مسعود وکیلی نیا مدیرعامل هلدینگ ارتباط فردا، محمد مراد بیات مدیرعامل مرکز فابا و محمد ابراهیم مقدم رئیس هیئت مدیره مرکز فابا برگزار شد.

نمایشگاه تراکنش ایران به مدت ۳ روز، از ۱۸ تا ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری و هتل لاله برگزار شد. در این دوره حدود ۵۰ نشست‌ تخصصی و فرصت‌ گفتگوی B2B، با حدود ۲۵۰ سخنران و عضو کمیته علمی، ۶۰ کارگاه معرفی محصول و با برنامه‌هایی متنوع میزبان اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری بود.

 

از طريق
سید مسلم یگانه
منبع
فابانیوز

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا