انرژی

کرانه شرقی آمریکا در خاموشی فرو رفت

بیش از نیم میلیون خانه و کسب و کار در سراسر کرانه شرقی آمریکا، از فلوریدا تا مِین، از صبح روز چهارشنبه به دلیل توفان زمستانی عظیم، بدون برق هستند.

به گزارش آرمان اقتصادی، نیویورک با نزدیک به ۱۴۳ هزار مشتری بدون برق، بیشترین آسیب را دیده است و پس از آن، پنسیلوانیا با حدود ۱۰۵ هزار خاموشی، کارولینای شمالی با حدود ۷۰ هزار خاموشی و نیوجرسی با حدود ۵۸ هزار خاموشی، قرار دارند.

همچنین بخوانید

این توفان شدید، یادآور یخبندان فوریه سال ۲۰۲۱ است که میلیون‌ها نفر را در تگزاس و دیگر ایالت‌های مرکزی آمریکا، روزها بدون برق، آب و گرما گذاشت و توفان زمستانی دسامبر سال ۲۰۲۲ که تقریبا باعث فروپاشی سیستم‌های برق و گاز طبیعی در بخش‌هایی از نیمه شرقی آمریکا شد.

بر اساس آمار شرکت مالی  LSEG، این توفان پیش از آغاز احتمالا سردترین هوای آمریکا از دسامبر ۲۰۲۲ تاکنون، آمده است.

توفان دسامبر سال ۲۰۲۲، که در صنعت انرژی به نام الیوت شناخته می‌شود، باعث شد تعدادی از شرکت‌های انرژی در پی از کار افتادن ده‌ها نیروگاه، قطعی‌های چرخشی را برای حفظ پایداری برقی، اعمال کنند.

بر اساس گزارش رویترز، جریان گاز به خطوط لوله نیز در طول وقوع توفان الیوت کاهش یافت، زیرا تولید تا حدی به دلیل یخ زدن چاه‌های گاز، لوله‌ها و سایر تجهیزات کاهش یافت. همزمان، تقاضا برای گاز برای گرمایش و تولید برق افزایش یافت و فشار خطوط را به میزان چشمگیری کاهش داد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا