بانکبانک و بیمه

اقدام مهم بانک مرکزی در انحلال موسسات مالی ناتراز

نماینده مردم در مجلس گفت: انحلال و اقدام موسسات مالی دارای تراز منفی از اقدامات مهم بانک مرکزی است که تاکنون انجام نشده بود.

اقبال شاکری؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با اشاره به گزارش رئیس کل بانک مرکزی از وضعیت ارزی کشور اظهار کرد: محمدرضا فرزین، رئیس فعلی بانک مرکزی تمام تلاش خود را برای مدیریت بازار ارز به کار گرفته و شرایط کنونی، نویدبخش وضعیت پولی و مالی روشن کشور در سال آینده است.

وی با اشاره به تحولات در حوزه بانکی افزود:  در دوره ریاست آقای فرزین بر بانک مرکزی ما شاهد افزایش تسهیلات تکلیفی همچون وام ازدواج، فرزندآوری و … توسط بانک‌های مختلف هستیم، مضاف اینکه بانک قرض الحسنه مهر نیز به تسهیلات تکلیفی ورود کرده است.

همچنین بخوانید

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای فرزین نسبت به دو رئیس قبلی بانک مرکزی عملکرد قابل قبول‌تر و بهتری دارد و ما شاهد اقتدار و استحکام در عملکرد از سوی وی هستیم.

شاکری خاطرنشان کرد: رئیس کل بانک مرکزی در این دوره نشان داد به کاری که انجام می‌دهد اعتقاد دارد و زیر بار حرف کسی نمی‌رود و استدلال و حرف نادرست و بی‌اساسی در حوزه مسائل کاری پولی و بانکی مطرح نمی‌کند.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم دیگر بانک مرکزی در یکسال گذشته انحلال و ادغام موسسات مالی دارای تراز منفی است که تاکنون نظیر آن را ندیده بودیم.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا