امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

صدور مجوز در سازمان دامپزشکی با چالش مواجه است

معاون مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار گفت: تداخل جرایم بهداشتی از جمله دلایل عدم صدور مجوز از سوی سازمان دامپزشکی است در حالی که در جهان چنین پارامتری برای صدور مجوز فعالیت‌ها وجود ندارد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدرضا حاجی جعفری معاون مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار در نشست هم اندیشی با فعالان حوزه کشاورزی اظهار کرد: طبق ماده ۷ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی باید توسعه کسب و کار تسهیل شود که یکی از مصادیق آن صدور الکترونیکی مجوز است.

وی با بیان اینکه قانون گذار به تسهیل صدور مجوز الکترونیکی تاکید کرده است، گفت: یکی از بخش‌هایی که در حوزه کشاورزی برای صدور مجوز دچار چالش است به سازمان دامپزشکی مرتبط می‌شود؛ تداخل جرایم بهداشتی از جمله دلایل عدم صدور مجوز از سوی سازمان دامپزشکی است در حالی که در جهان چنین پارامتری برای صدور مجوز فعالیت‌ها وجود ندارد.

حاجی جعفری با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید شرایط کاربرگ را رعایت کند، گفت: تلاش داریم صدور الکترونیکی مجوز و تبدیل آن به شناسه بدون استفاده از ابزارهای نظارتی و حاکمیتی انجام شود.

معاون مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار گفت: با هوشمند شدن خدمات دولت، معیار شناسایی هر کاسب یا تولیدکننده کالا و خدمات، بدون مجوز الکترونیک یا شناسه یکتا، دچار مشکل خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا