خودروصنعت، معدن، تجارت

صرفه جویی ۱۵ میلیون دلاری با داخلی سازی کمپرسور تهویه خودرو


با داخلی سازی کمپرسور تهویه خودرو کشور از واردات ۱۵ میلیون دلاری بی نیاز شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاپور سامعی در حاشیه افتتاح خط تولید کمپرسور شرکت سندن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این خط تولید برای اولین بار در خاورمیانه ایجاد شده که طی یک سال اول فعالیت،صرفه جویی ۱۵ میلیون دلاری را به همراه دارد و این رقم تا سال ۱۴۰۵ عدد قابل توجهی خواهد بود.

وی از برنامه ریزی برای افتتاح خط تولید اسکرول الکتریکال مجموعه سندن در سال ۱۴۰۴ خبر داد و افزود: در زمینه تولید کمپرسور پیستونی متغیر در سال اول داخلی سازی ۳۰ درصدی محقق خواهد شد.

همچنین بخوانید

این قطعه ساز با بیان اینکه در مجموعه سندن، ۴ شرکت زیرمجموعه فعال هستند و با ۲۰۰ قطعه ساز همکاری داریم، ادامه داد: فروش سالانه شرکت ۱۰ هزار میلیارد تومان است و طی ۲۵ سال گذشته ۱۷۵ میلیون دلار سرمایه گذاری در این مجموعه صورت گرفته است.

سامعی توضیح داد: این واحد تولیدی سهم بیش از ۷۰ درصدی در تامین تهویه خودرو(کولر و بخاری) در کشور دارد و در حال حاضر برنامه ریزی جهت تامین نیاز تارا برقی و ریرا برقی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین با انتقاد از عدم تخصیص ارز مورد نیاز بابت تامین تجهیزات صنعتی، گفت: در صورت تامین ارز، امکان ایجاد خطوط تولید و داخلی سازی بیشتر فراهم می شود.

رئیس هیأت مدیره شرکت سندن ایرانیان توضیح داد: در حال حاضر تولیدکنندگان برای دریافت وام باید ۲۸ درصد مبلغ وام را مسدود کنند و در این شرایط، محدودیت سهمیه ارزی بابت تامین ماشین آلات نیز مشکلات زیادی را برای صنعتگران به همراه دارد.

وی با بیان اینکه مجموعه ما بیش از ۳ هزار میلیارد تومان از خودروسازان طلب دارد، گفت: ۱۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای تسویه طلب خودروسازان از محل وام، مسدودی داریم.

ادامه دارد……

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا