انرژی

طراحی سیستم کنترل مرکزی خانه هوشمند برای مدیریت مصرف برق

متخصصان یکی از شرکت‌های فناور موفق شدند سیستم‌های هوشمند کنترل مرکزی موجود را از لحاظ کارایی و قیمت به چالش بکشند و ضمن بومی‌سازی این محصولات، فضای کاری جدیدی برای متخصصان تعریف کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اسماعیل منتظری نجف آبادی، مدیرعامل این مجموعه فناور در خصوص محصولات تولیدی این شرکت و کاربرد آنها، گفت: محصولی که ما ارائه می‌دهیم، نوعی سیستم کنترل مرکزی خانه هوشمند است که تجهیزات را با یکدیگر تبدیل به شبکه کرده و در فرایند خانه هوشمند، مصرف را مدیریت می‌کند و کاهش مصرف برق را نیز در پی دارد.

همچنین بخوانید

وی مهمترین دستاورد این مجموعه دانش‌بنیان و محصول تولیدی آن را جلوگیری از خروج مقدار زیادی ارز عنوان و تصریح کرد: مجموعه ما توانست سیستم‌های مشابهی را که در بازار بودند، از لحاظ کارایی و قیمت به چالش بکشد و فضای کاری جدیدی برای متخصصان تعریف کند.

منتظری نجف‌آبادی در مورد نقطه تمایز سیستم تولیدی این شرکت با سایر محصولات مشابه، توضیح داد: نقطه تمایز ما در این است که قالب‌های تکراری موجود در بازار را که اکثراً یک تغییر در آنها ایجاد شده، مورد استفاده قرار ندادیم و خودمان همه چیز را از پایه طراحی کرده‌ایم. از طرفی هم محصول و هم بسیاری از فرایندهای آن را بومی‌سازی کرده‌ایم.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی با اشاره به اینکه سایر شرکت‌ها از بسیاری از ماشین‌ها یا سیستم‌هایی که از نظر نرم‌افزار و سخت‌افزار آماده هستند، استفاده می‌کنند و آنها را توسعه می‌دهند، اضافه کرد: مجموعه ما این سیستم‌ها را نیز از پایه طراحی و بومی‌سازی کرده و حتی به نوعی زیرساخت‌هایی را در جهت امنیت بیشتر برای آنها ایجاد کرده‌ایم.

منتظری نجف آبادی خاطرنشان کرد: جامعه هدف محصول ما تمام ساختمان‌هایی هستند که داخل آنها تاسیسات روشنایی یا سرمایش و گرمایش وجود دارد، کمااینکه این محصول در حوزه کنترل هر فرایند و سیستمی فعالیت می‌کند. در مفهوم کلی، در سیستم «کنترل خانه هوشمند» هر ساختمانی که تأسیسات دارد، زیرمجموعه ما به حساب می‌آید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا