امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تولید نانوسم و نانوکود در کشور

رییس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: تولید نانوسم و نانوکود بخشی از فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محسن جهانشاهی‌، رییس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور، به ظرفیت استقرار دو هزار شرکت دانش‌بنیان در این پارک اشاره کرد و گفت: حدود ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این پارک مستقر هستند که در سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد ریال فروش محصول داشته‌اند.

وی میزان اشتغالزایی این شرکت‌ها را به صورت مستقیم و غیرمستقیم ۸ تا ۱۰ هزار شغل برشمرد و اظهار امیدواری کرد: این پارک سهم خود در نفوذ دانش و فناوری را به زودی به ۱۰ تا ۱۵ درصد کل کشور برساند.

وی مهمترین دستاورد این شرکت‌ها را در استفاده از فناوری‌های نوین در بسته‌بندی مواد غذایی و هوشمندسازی کشاورزی عنوان کرد و گفت: تولید نانوسم و نانوکود بخشی از فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک است.

رییس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی اظهار امیدواری کرد؛ با استفاده از فناوری‌های نوین توسط شرکت‌هایی که در مجموعه پارک و دهکده‌های سراسر کشور مستقر هستند، بتوان از هوش مصنوعی در هوشمندسازی تمام محصولات کشاورزی بهره بهتری برد.

وی با اشاره به راه‌اندازی پارک فناوری استان البرز در سال گذشته اعلام کرد: ۱۳ دهکده فناوری و نوآوری زیر نظر این پارک در کشور راه‌اندازی شده است.

جهانشاهی به قابلیت راهیابی شرکت‌های دانش‌بنیان در این پارک اشاره کرد و افزود: این دهکده‌ها برای بهره‌گیری از دانش روز و ارتقای سطح فناوری در زمینه خدمات کشاورزی فعال شده است.

به گفته وی، شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناوری که در مراکز رشد فعالیت می‌کنند در صورتی که به سطحی از فناوری برسند می‌توانند وارد پارک‌های علم و فناوری شوند.

رییس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه در کشور سه نوع پارک استانی، دانشگاهی و دستگاهی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: پارک‌های دستگاهی در صدور مجوزها به هسته‌ها و شرکت‌های فناور فعال در حوزه کشاورزی کمک می‌کنند و می‌تواند بازار خوبی هم در اختیار فعالان این بخش بگذارند.

وی گفت: بخش زیادی از فناوران که در پارک‌های علم و فناوری مستقر می‌شوند در سطح بالایی از دانش هستند که یکی از سطوح دانش در بخش فناوری‌های هسته‌ای است که از آنها همچون فناوری‌های نانو، بی و و هوش مصنوعی که رونق خوبی نیز یافته‌اند در بخش کشاورزی استفاده کرد.

جهانشاهی افزود: از فناوری انرژی هسته‌ای می‌توان در سطوح مختلف حوزه کشاورزی همچون منابع طبیعی و آب به صورت مستقیم و غیرمستقیم همچون موضوعات شور زدایی و تصفیه پساب، به‌زراعی و به‌نژادی و پلاسمای سرد بهره برد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا