بین الملل

فقط ۳ کشور عضو گروه ۲۰ دستمزد کارگران را واقعاً بالا بردند

سازمان بین‌المللی کار سازمان ملل متحد اعلام کرد در میان کشورهای عضو گروه ۲۰، فقط ۳ کشور دستمزد کارگران را همگام با تورم افزایش داده‌اند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، گزارش جدید سازمان بین‌المللی کار سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که از میان کشورهای عضو گروه ۲۰، فقط ۳ کشور روسیه، چین و مکزیک دستمزد کارگران را همگام با تورم و به صورت واقعی افزایش داده‌اند.

همچنین بخوانید

در گزارش این نهاد بین المللی با عنوان “چشم انداز اجتماعی و اشتغال جهانی” آمده است که روسیه و چین بیشترین افزایش واقعی دستمزدها را برای کارگران داشته‌اند و در همین دو کشور شاهد بیشترین رشد بهره وری نیروی کار در میان کشورهای گروه ۲۰ بوده‌ایم.

سازمان ملل اعلام کرده در میان دیگر کشورهای عضو گروه ۲۰، میزان واقعی دستمزد کارگران کاهش یافته و بیشترین کاهش مربوط به برزیل، ایتالیا، و اندونزی بوده است.

گزارش مذکور می‌افزاید: در سال ۲۰۲۳، نرخ واقعی دستمزد کارگران در بیشتر کشورهای عضو گروه ۲۰ کاهش یافته و این دبنان معناست که افزایش دستمزدها کمتر از نرخ تورم بوده است.

سازمان ملل همچنین اعلام کرده که نرخ رشد اقتصادی در کشورهای اروپایی و آسیای میانه برای سومین سال پیاپی در سال ۲۰۲۳ نزولی بوده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا