بورسبورس اوراق

آثار برگزاری میز صنعت در جهت رشد تولید 

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: شنیدن صدای تولیدکننده از طریق برگزاری میزهای صنعت اثربخشی بالایی در رفع مشکلات و مسائل آنان دارد.

صنعت

سید محمود یاسینی اردکانی، کارشناس بازار سرمایه درباره اهمیت برگزاری میزهای صنعت به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، گفت: برگزاری میزهای صنعت یکی از موضوعاتی است که سازمان بورس و اوراق بهادار از سال گذشته تاکنون نسبت به آن اهتمام ویژه داشته و می‌تواند چالش‌ها و فرصت‌های صنایع بازار سرمایه را مورد ازیابی قرار دهد.

بررسی مشکلات صنایع

وی با بیان این که برگزاری میز صنعت برای همه صنایع مهم ضرورت دارد و عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار در این زمینه مثبت و ارزشمند است، افزود: چگونگی ارائه میز در بخش معرفی صنعت، توانمندی‌ها، جایگاه، مسائل و مشکلات صنایع بسیار قابل توجه بوده و رویکرد مناسبی در بازار دارد.

یاسینی در ادامه با اعلام این که برگزاری میزهای صنعت با هدف شناسایی مشکلات صنایع مختلف در حوزه‌های کالایی، خدماتی و یا حوزه بازارهای هدف تشکیل می‌شود، اظهار داشت: بهتر است تصمیم‌گیران اقتصاد کلان در سطح وزارتخانه‌ها و همچنین دولت در این جلسه‌ها حضور داشته باشند تا با درک بهتری در مورد مشکلات و مسائل صنایع تصمیم‌گیری کنند.

حضور تصمیم‌گیران در میز صنعت

وی با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری دستوری از جمله مشکلات و دغدغه‌های اکثر صنایع است، اظهار داشت: به طور کلی حضور نمایندگانی از صنایع و شرکت‌های مختلف در میزهای صنعت با حضور معاونان سازمان بورس و اوراق بهادار و مهمتر از آن کانون نهادهای سرمایه‌گذاری، روند برگزاری آن را بسیار قابل توجه می‌کند اما بهتر است سیاستگذاران کشور نیز در جلسات مختلف میز صنعت حضور مداوم داشته باشند.

مدیرعامل کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی در پایان با تاکید بر این که شنیدن صدای تولیدکننده از طریق برگزاری میزهای صنعت اثربخشی بالایی برای رفع مشکلات و مسائل صنایع دارد، گفت: اقدام سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف رسیدگی به مشکلات صنایع و تولیدکنندگان توسط دولت و بدنه اقتصادی دولت، بسیار ارزشمند بوده است و به نظر می‌رسد این گام درجهت رشد و تعالی بخش تولید کشور باشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا