انرژی

توان دانش‌بنیان‌ها و بخش خصوصی فعال در حوزه نفت رو به رشد است

رییس پژوهشگاه صنعت نفت در خصوص توان دانش‌بنیان‌ها و بخش خصوصی فعال در حوزه نفت کشور گفت: ما رو به رشد هستیم و کامل نیستیم اما با شیب بسیار خوبی رو به رشد هستیم.

عظیم ‌کلانتری اصل امروز ۲۴ دی ماه در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات نفتی خوزستان در گفت و گو با ایسنا، در خصوص همکاری و تعامل این پژوهشگاه با بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه نفت، اظهار کرد: پژوهشگاه صنعت نفت در دوران فعالیت خود کار پژوهشی، خدماتی و همچنین کار اجرایی انجام داده و در آینده نیز به دنبال آن است تا بتواند کار مدیریت توسعه فناوری انجام دهد.

همچنین بخوانید

وی افزود: در گذشته اقدامات انجام‌شده در بخش پژوهشی توسط پژوهشگاه صنعت نفت بیشتر بود اما اکنون بنا به نیاز کشور این فعالیت‌ها کمتر شده است. در حوزه خدمات، برخی از خدماتی که پژوهشگاه صنعت نفت به شرکت‌های خصوصی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌کند تقریبا منحصر به فرد و مورد تایید وزارت نفت است.

کلانتری با اشاره به ارائه کمک‌ها و خدمات بیشتر به بخش خصوصی و دانش‌بنیان‌ها، ادامه داد: مسئولیت نفوذ برخی فناوری‌ها که شرکت‌های خصوصی به آن نیاز دارند و ممکن است به صورت پایلوت و نمونه و تست آزمایشگاهی باشد را پژوهشگاه می‌تواند بر عهده بگیرد و آغاز کند و البته اکنون نیز چندین پایلوت را آغاز کرده است و اگر چنین کاری محقق شود خود به خود در آینده راه برای شرکت‌های دانش‌بنیان باز می‌شود.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: یکی از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان این است که محل تست فناوری‌های تولیدی خود را ندارند و با مشکلاتی مواجه هستند. در این زمینه توان پژوهشگاه صنعت نفت محدود است اما برخی از این فناوری‌ها را حمایت می‌کند.

وی در خصوص توان دانش‌بنیان‌ها و بخش خصوصی فعال در حوزه نفت کشور ادامه داد: ما رو به رشد هستیم و کامل نیستیم اما با شیب بسیار خوبی رو به رشد هستیم. اشکالاتی در حوزه تصمیم‌گیری و قوانین، مسائل مالی و منابع و انسانی و ‌.‌.. وجود دارد که آرام آرام در حال حل شدن است و امیدواریم در آینده موفق‌تر عمل کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا