انرژی

بیشترین سهم اشتغال باید در صنایع پایین‌دستی نفت باشد

استاندار خوزستان گفت: اکثر سهم اشتغال باید در بخش صنایع پایین‌دستی نفت باشد و این می‌تواند منشا تحول در استان خوزستان باشد.

علی‌اکبر حسینی‌محراب امروز (۲۴ دی) در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان، اظهار کرد: آنچه اهمیت دارد این است که زنجیره نفت در استان خوزستان باید کامل شود و صنعت نفت به معنای واقعی شکل گیرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، وی خطاب به سازندگان و صنعتگران، ادامه داد: یعنی باید کاری کنید که ما از تمامی واردات مربوط به قطعات نفتی بی‌نیاز شویم و قطعات مورد نیاز، توسط صنعت‌گران و شرکت‌های دانش بنیان‌ ساخته شود و موانع از سر راه برداشته شود تا استان، نفت را به معنای واقعی در زندگی لمس کند.

استاندار خوزستان گفت: بیشترین سهم اشتغال باید در صنایع پایینی دستی نفت باشد و این می‌تواند منشا تحول در استان خوزستان باشد.

حسینی‌ محراب تاکید کرد: باید برای فعالیت بیشتر دانشگاه نفت و دانشکده‌های فنی، برنامه درازمدت داشته باشیم که بر اساس آن دانشگاه‌ها از صنعت نفت ماموریت‌پذیر باشند؛ به دلیل ضعیف کردن و یا تعطیلی دانشگاه نفت توسط گذشتگان، عذرخواهی می‌کنیم.

وی بیان کرد: نفت به عنوان پیشران در صنعت مطرح است؛ بخش خصوصی در این زمینه فعال است اما موانع سر راه این بخش وجود دارد.

استاندار خوزستان گفت: زنجیره صنعت نفت بلوغ کاملی پیدا کرده است و اگر توانستیم موانع را از سر راه تولیدکنندگان برداریم، حتما بازارهای منطقه را فتح می‌کنیم. سازندگان قطعات نفت می‌توانند به کشور عراق نیز کمک کنند و ما می‌توانیم در بحث تولید قطعات در صنعت نفت عراق و سایر کشورهایی که رابطه دوستی خوبی با ما دارند، حلقه وصل باشیم.

وی تاکید کرد: اگر میان نفت تولیدی و زنجیره موردنیاز این بخش، تعادل برقرار شود بخش وسیعی از مشکل اشتغال در خوزستان حل می‌شود. کارآفرینان به ما در ایجاد این زنجیره کمک کنند.

حسینی محراب اظهار کرد: بالای ۷۰ درصد تولید سرانه خوزستان نفت است اما بخش اشتغال نفت ۳.۵ درصد است که باید توازن برقرار شود؛ اگر این اتفاق بیفتد مراد حاصل شده است.

استاندار خوزستان با اشاره به نمایشگاه نفت، گفت: نمایشگاه‌ها زمینه‌ای برای تعامل فکری نخبگان هستند. نفت در استان‌های جنوبی است اما وجود آن می‌تواند به تولیدکنندگان و امنیت ملی کشور سود برساند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا