بین الملل

قیمت نفت بالاکشید

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که معامله‌گران، سرگرم بررسی ریسک‌های اختلال عرضه در خاورمیانه در پی حملات آمریکا و انگلیس به یمن بودند، افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بلومبرگ قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که معامله‌گران، سرگرم بررسی ریسک‌های اختلال عرضه در خاورمیانه در پی حملات آمریکا و انگلیس به یمن بودند، افزایش یافت.

همچنین بخوانید

بهای معاملات نفت برنت با ۱۳ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۷۸ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با پنج سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، به ۷۲ دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز جمعه با ۱.۱ درصد افزایش و شاخص نفت آمریکا با حدود یک درصد افزایش، بسته شده بودند.

شاخص‌های بازار نفت هفته گذشته، پس از حملات هوایی آمریکا و انگلیس به بخش‌هایی در یمن، در اواسط معاملات، بیش از ۲ درصد افزایش یافته و به بالاترین رکورد امسال رسیده بودند.

وارن پاترسون، مدیر تحقیقات کالای بانک آی‌ان‌جی در این باره گفت: با توجه به تنش در دریای سرخ، ریسک‌های عرضه وجود دارد. با این حال، فعلاً هیچ تأثیری بر عرضه نفت دیده نشده است و در صورت تشدید این حملات، ممکن است چنین اتفاقی بیفتد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا