امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اتصال و پایداری زنجیره‌های ارزش شیلات با همکاری صنایع دریایی

برای پایداری زنجیره ارزش تولیدات شیلاتی در صید و صیادی و رشد آبزی‌پروری، لازم است شورای عالی صنایع دریایی نقطه اتصال زنجیره‌های شیلاتی باشد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، سیدحسین حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در نخستین هم‌اندیشی ظرفیت‌های زنجیره ارزش شیلات و صنایع وابسته در راستای توسعه دریا محور، بر لزوم ایجاد انقلاب در توسعه دریایی با مدیریت یکپارچه و هماهنگ تاکید کرد و گفت: تأمین پروتئین مورد نیاز کل جامعه با صید امکان‌پذیر نبوده و لازم است با رشد حوزه آبزی‌پروری و پایداری در حوزه صید و صیادی اقدامات اساسی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار به دست آمده تا سال ۲۰۵۰ میلادی پروتئین مصرفی ۷ میلیارد جمعیت باید از دریا تأمین شود و از آنجایی که نباید باعث از بین رفتن ذخایر دریایی شویم این اقدام باید با تولید در دریا محقق شود.

حسینی با اعلام آنکه امنیت غذایی بسیار بااهمیت است، افزود: در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در توسعه دریا محور، شیلات در مقایسه با سایر بخش‌ها باید به صورت فرابخشی عمل کرده و با ایجاد زنجیره ارزش و خوشه تولید نیازها را به هم متصل کنند.

وی ادامه داد: دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی نقطه اتصال بخش‌های مختلف بوده و نگرانی‌های بخش را رفع خواهد کرد.

رئیس سازمان شیلات ایران به ریسک‌پذیری تولید در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: آب و زمین یک محدودیت اساسی بوده اما شیلات صنعتی خدادادی است و می‌توان از ظرفیت‌های دریا برای تولید پروتئین بهره گرفت.

وی ادامه داد: مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با دارا بودن تحقیقات برجسته می‌تواند ما را به اهداف نزدیک‌تر کند و علاوه بر آن وجود ۱۴۰ هزار صیاد ظرفیت بسیار مناسبی است که نقش‌آفرینی شیلات را نمایان‌تر کند.

حسینی، فعالیت اقتصادی و معیشتی را دو محور اساسی در اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: با مشارکت مردم و جوامع محلی خواهیم توانست در این زمینه فعالیت‌های مؤثری داشته باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: پایداری تولید باید مدنظر قرار گیرد و مسوولیت‌های اجتماعی نیز لحاظ شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا