صنعت، معدن، تجارت

۸۸ هزار خوزستانی در بخش صنعت اشتغال دارند

اهواز – مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۸۸ هزار و ۶۸۰ نفر در سه بخش صنایع کوچک، متوسط و بزرگ استان خوزستان مشغول به کار هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمیدرضا فلاح پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: یک هزار و ۹۷۴ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در سه بخش صنایع کوچک، متوسط و بزرگ استان به ارزش سرمایه‌گذاری ۹۹۱ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال صادر شده است.

همچنین بخوانید

وی افزود: یک هزار و ۷۶۰ پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۶۸ هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال و اشتغال ۲۳ هزار و ۲۶۶ نفر در بخش صنایع کوچک صادر شده است.

مدیرکل صمت خوزستان بیان کرد: یک صد فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در صنایع متوسط استان با سرمایه گذاری ۲۲ هزار و ۶۸۵ میلیارد ریال و اشتغال ۶ هزار و ۸۲۷ نفر و ۱۱۴ پروانه با سرمایه‌گذاری ۹۰۰ هزار و ۹۹ میلیارد ریال و اشتغال ۵۸ هزار و ۵۸۷ نفر در حوزه صنایع بزرگ صادر شده است.

وی ادامه داد: ۱۶۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در ۹ ماه نخست امسال به ارزش سرمایه‌گذاری ۸۵ هزار ۶۹۴ میلیارد و ۳۳۱ میلیون ریال با اشتغال پنج هزار و ۷۶۳ نفر صادر شد.

فلاح، افزایش صدور پروانه بهره‌برداری را نشان‌دهنده پویایی حوزه تولید و صنعت استان دانست و اظهار کرد: صنایع بزرگ ۶۵ درصد، متوسط هشت درصد و صنایع کوچک ۲۷ درصد اشتغال حوزه تولید استان را شامل می‌شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: سال گذشته در مجموع ۱۶۹ پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۷۵ هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال صادر شده بود.

وی با اشاره به میزان تولید محصولات تولیدی راهبردی و مهم استان در ۹ ماهه امسال افزود: میزان تولید سیمان در این مدت یک میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۲۶ تن و فولاد خام ۲ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۸۵۷ تن برآورد شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا