انرژی

دمای زیر صفر به تولید گاز آمریکا ضربه زد

دمای زیر صفر در اکثر نقاط آمریکا، باعث یخ بستن چاه‌های گاز شده و تولید گاز را به پایین‌ترین میزان در ۱۱ ماه گذشته رسانده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، از سوی دیگر، تقاضا برای برق در بعضی از ایالت‌ها به خصوص تگزاس، افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است.

همچنین بخوانید

رگولاتور شبکه آمریکا با پیش بینی این که تقاضا، رکورد تابستان گذشته را خواهد شکست، مجبور شد صبح روز دوشنبه درباره افزایش مصرف برق، هشدار دهد.

طبق داده‌های انرژی فدرال، تقاضا برای برق در ایالت تگزاس که بزرگترین تولیدکننده گاز بوده و بزرگترین ظرفیت نیروی بادی را دارد، تا روز سه شنبه به ۸۵.۵۶ گیگاوات خواهد رسید اما میزان عرضه ممکن است یک گیگاوات کمتر باشد.

بنا بر گزارش شرکت مالی LSEG، تقاضا برای گاز طبیعی در آمریکا از جمله برای صادرات، ممکن است روز دوشنبه به ۱۶۴.۶ میلیارد فوت مکعب برسد و روز سه شنبه، به ۱۷۱.۹ میلیارد فوت مکعب افزایش پیدا کند.

در این بین، سازمان خط لوله داکوتای شمالی اعلام کرد تولید روزانه در این ایالت، بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون فوت مکعب کاهش پیدا کرده است، در حالی که تولید روزانه نفت، به میزان ۲۵۰ تا ۲۸۰ هزار بشکه کاهش داشته است.

در نتیجه این تحولات، قیمت گاز بالا رفته است. طبق گزارش بلومبرگ، قیمت گاز در هاب هنری آمریکا، روز جمعه به میزان ۴۰۰ درصد افزایش یافت و به ۱۷ دلار به ازای هر واحد mmBtu رسید، در حالی که بهای معاملات آتی برای تحویل در فوریه، سه دلار به ازای هر واحد mmBtu بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، به نظر می‌رسد زمینه برای فاجعه زمستان سال ۲۰۲۱ که طی آن، در نتیجه یخبندان شدید تگزاس، صدها هزار نفر به مدت طولانی بدون برق ماندند، فراهم می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا