ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

چراغ سبز گمرک آمریکا برای واردات اپل واچ اصلاحی

شرکت ماسیمو روز دوشنبه اعلام کرد که یک آژانس مجری قانون آمریکا، تشخیص داده است اپل می‌تواند از طراحی مجدد برای دور زدن ممنوعیت واردات مدل‌های جدیدتر اپل واچ که به دلیل اختلافات نقض امتیاز انحصاری متعلق به ماسیمو وضع شده است، استفاده کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، ممنوعیت واردات که توسط کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا (ITC) وضع شد، برای ساعت‌های هوشمند فعلی سری ۹ و اولترا ۲ اپل اعمال می‌شود و از ۲۶ دسامبر اجرایی شد. اما اپل دادگاه استیناف آمریکا را متقاعد کرد که این ممنوعیت را متوقف کند. روز بعد و از آن زمان، با اعتراض به حکم ممنوعیت واردات، فروش ساعت‌های هوشمند خود را از سر گرفته است.

همچنین بخوانید

اپل اعلام کرد طراحی مجدد پیشنهادی این شرکت، اجازه می‌دهد یافته‌هایی را که نشان می‌دهد این ساعت‌های هوشمند، امتیاز انحصاری فناوری اکسیژن سنج خون ماسیمو را نقض می‌کنند، دور بزند. اما اپل به طور عمومی این طراحی مجدد را که می‌تواند شامل به‌روزرسانی نرم افزار ساعت باشد، توضیح نداده است.

طبق اظهاراتی که شرکت  فناوری کنترل پزشکی ماسیمو روز دوشنبه نزد دادگاه استیناف تنظیم کرد، اپل به آژانس گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا اعلام کرده است ساعت‌های هوشمند بازطراحی شده این شرکت، قطعا قابلیت اکسیژن سنج خون را ندارند. اظهارات اپل نزد گمرک آمریکا و تصمیم این آژانس که روز جمعه صادر شد، به طور عمومی منتشر نشده است.

اپل روز دوشنبه اعلام کرد ساعت‌های سری ۹ و اولترا ۲ با قابلیت اکسیژن سنج خون، هنوز در دسترس هستند.

شرکت آمریکایی ماسیمو که در ایروین، کالیفرنیا مستقر است، اپل را متهم کرده است پس از مذاکره پیرامون همکاری احتمالی، کارمندان این شرکت را به استخدام خود درآورده و فناوری اکسیژن سنج خون ماسیمو را برای استفاده در ساعت‌های هوشمند اپل، به سرقت برده است.

اپل قابلیت اکسیژن سنج خون را برای نخستین بار در اپل واچ سری ۶ در سال ۲۰۲۰ گنجاند. ماسیمو در آن سال از اپل در کالیفرنیا، شکایت و ادعا کرد که اپل، اسرار تجاری مرتبط با فناوری اکسیژن سنج خون را به سرقت برده و امتیاز انحصاری متعلق به ماسیمو را نقض کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، اپل هم در سال ۲۰۲۲ شکایت متقابلی از ماسیمو انجام داد و مدعی شده بود دستگاه پزشکی این شرکت، طراحی اپل واچ را برای دستگاه «دبلیو وان» خود دزدیده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا