اقتصاد کلان

بانک‌ها ۳۲ هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت کردند

در راستای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در کشور، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۱.۸ هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به متقاضیان تسهیلات اشتغال پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، از ابتدای سال جاری تا ۲۴ دی ماه با توجه به منابع قرض‌الحسنه در اختیار بانک‌های عامل، مبلغ ۳۱.۸ هزار میلیارد تومان به متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت شده است. از این میزان تسهیلات ۱۳.۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید و از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری بوده و مبلغ ۱۸.۱ هزار میلیارد تومان بابت تمدید تسهیلات اشتغال سال ۱۴۰۱ بوده است.

به گفته بانک مرکزی، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به‌دلیل انجام فرآیند تقسیم سهمیه نهادی ‏ -بانکی و استانی‏ – بانکی مربوط به جزء (۳) بند (ب) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال جاری با تاخیر مواجه شده و پرداخت تسهیلات مزبور بعد از تاریخهشتم آذر ۱۴۰۲ آغاز شده است.

براین اساس، بر حسب جزء (۸) بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال جاری انجام می‌شود و مقرر شده است ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه منابع بانکی مطابق اجزای (۳) و (۴) بند «ب» این تبصره به منظور توسعه اشتغال پرداخت شود که این تکلیف قانونی طی بخشنامه‌های مربوطه به همراه سهمیه‌های تعیین‌ شده به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

ضمن اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، همواره از طریق برگزاری جلسات با مدیران عامل بانک‌ها و ارسال نامه‌های متعدد نسبت به تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات مزبور تأکید شده و به‌صورت مستمر نسبت به رصد عملکرد بانک‌های عامل در خصوص پرداخت تسهیلات مزبور اقدامات لازم در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا