اقتصاد کلان

طلای جهانی از پرواز با دلار جا ماند!

طلا امروز، چهارشنبه (۱۷ ژانویه) پس از افت شدید قیمت‌ها در جلسه قبل ثابت ماند زیرا اظهارات تند یک مقام فدرال رزرو آمریکا انتظارات برای کاهش نرخ بهره در ماه مارس را کاهش داد، در حالی که معامله‌گران منتظر نظرات بیشتر سخنرانان فدرال رزرو در این هفته بودند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، طلا پس از کاهش ۱.۳ درصدی در جلسه قبل و بزرگترین کاهش یک روزه از ۴ دسامبر تاکنون، بدون تغییر در ۲۰۲۷ دلار و ۶۲ سنت در هر اونس بود. قیمت طلای آمریکا تغییر چندانی نداشت و به ۲۰۳۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

همچنین بخوانید

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو گفت در حالی که تورم به هدف ۲ درصدی بانک مرکزی نزدیک می‌شود، فدرال رزرو تا زمانی که تورم پایین‌تر حفظ شود نباید برای کاهش نرخ بهره عجله کند.

رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا گفت که اگر سیاستگذاران خیلی زود نرخ‌ها را کاهش دهند، تورم را می‌توان دید، در حالی که همتایان اروپایی او نیز نسبت به انتظارات بازار برای کاهش سریع نرخ در سال جاری عقب‌نشینی کردند.

اظهارات والر باعث فروش گسترده شد و هر سه شاخص اصلی سهام ایالات‌متحده را پایین آورد و دلار آمریکا را به بالاترین سطح بیش از یک ماهه رساند زیرا بازدهی خزانه‌داری آمریکا بزرگترین حرکت روزانه خود را در بیش از سه ماه اخیر در روز سه‌شنبه ثبت کرد. دلار قوی‌تر، شمش را برای دیگر دارندگان ارز گران‌تر می‌کند، در حالی که نرخ‌های بالاتر جذابیت طلا را کاهش می‌دهد.

بر اساس ابزار CME FedWatch، معامله گران با احتمال حدود ۶۵ درصد کاهش نرخ توسط بانک مرکزی ایالات‌متحده در ماه مارس قیمت گذاری می‌کنند که از حدود ۷۵ درصد روز سه‌شنبه کاهش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات گرانبها، هر اونس نقره ۰.۱ درصد کاهش یافتند و به ۲۲.۸۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۸۹۴ دلار و ۲۹ سنت و پالادیوم ۹۳۷ دلار و ۵۲ سنت آمریکا رسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا