ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

وزیر ارتباطات: پنجره ملی خدمات هوشمند دولت فعال است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۳۵ میلیون نفر از هموطنان بالای ۱۸ سال تا به حال حداقل یک بار به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت مراجعه و از خدمات آن استفاده کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عیسی زارع‌پور صبح امروز -چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲- در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از پنجره ملی خدمات هوشمند دولت اظهار کرد: برای اولین بار در این دولت پنجره ملی خدمات هوشمند سال گذشته راه‌اندازی شد. بر اساس تکلیف قانونی که در قانون بودجه ۱۴۰۱ مشخص شده بود تکالیفی برای دستگاه‌ها مشخص شد تا سال گذشته حداقل ۳۰ درصد از خدمات خود را از طریق این پنجره ارائه دهند.

همچنین بخوانید

وی افزود: دستگاه‌ها ابتدا باید به این پنجره متصل می‌شدند که آدرس آن my.gov.ir است. در قانون بودجه ۱۴۰۲ هم چهار تکلیف مشخص شده بود که اولا دستگاه‌های باقی‌مانده متصل شوند، ثانیا تمام خدماتشان را از طریق این پنجره ارائه دهند، ثالثا تمام استعلامات بین‌دستگاهی به شکل برخط انجام شود و رابعا ۲۰ درصد خدماتشان را هم به شکل هوشمند ازائه دهند. تعریف ما از خدمات هوشمند هم این است که بدون مراجعه حضوری و بدون دریافت هرگونه مدرک چه برخط و غیربرخط و در لحظه بدون مداخله انسانی خدمت دریافت شود.

زارع‌پور در ادامه عنوان کرد: خوشحالم که اعلام کنم الحمدلله پنجره راه افتاده و الان که در خدمت شما هستم بیش از ۳۵ میلیون کاربر احراز هویت شده دارد یعنی ۳۵ میلیون نفر از هموطنان بالای ۱۸ سال تا به حال حداقل یک بار به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت مراجعه و از خدمات آن استفاده کرده‌اند که این رکورد بسیار بزرگی است. این عدد در فروردین امسال حدود ۱۳ میلیون بود یعنی تقریبا سه برابر شده و ۲۸۰ درصد رشد داشته است.

ادامه دارد…

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا