بورسبورس اوراق

تداوم روند کاهشی قیمت مسکن با اجرای قوانین مجلس

عضو کمیسیون عمران مجلس، کاهش قیمت مسکن در ماه اخیر را ناشی از رکورد بازار و کاهش فعالیت سوداگران دانست و گفت: پیش بینی می‌شود در صورت اجرای دقیق قوانین مجلس در حوزه مسکن و افزایش سرعت ساخت و سازها، شاهد تداوم روند کاهشی قیمت مسکن خواهیم بود.

همچنین بخوانید
مسکن

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا) به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری در رابطه با گزارش مرکز آمار از وضعیت بازار مسکن مبنی بر کاهش حدود ۳ درصدی قیمت خانه نسبت به ماه گذشته، گفت: یکی از دلایل کاهش قیمت مسکن، وجود رکود در معاملات بازار است که بخشی از آن ناشی از کاهش فعالیت سوداگران در ساخت و سازها و اجرای قوانین در حوزه اجازه وساماندهی معاملات بوده که تاحدی موجب کاهش حضور دلالان در بازار شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس عنوان کرد: یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند به تداوم روند کاهش قیمت مسکن کمک کند، افزایش سرعت ساخت و ساز مسکن و تحقق برنامه‌های طرح نهضت ملی مسکن است. همچنین دولت باید قوانین حوزه مسکن مانند مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر سوداگری مسکن و قانون جهش تولید مسکن را با جدیت اجرایی کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: بی‌تردید اجرای قانون مالیات بر معاملات مکرر مسکن و مصوبه کنترل بازار اجاره بها املاک مسکونی پس از تایید نهایی شورای نگهبان می‌تواند موجب تداوم روند کاهشی قیمت مسکن شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا