انرژی

یخبندان به جان صنعت نفت آمریکا افتاد

توفان زمستانی شدید، روز سه شنبه باعث تعطیلی یک پالایشگاه در منطقه گلف کاست آمریکا، اختلال در فعالیت پالایشگاه‌های دیگر و نصف شدن تولید نفت داکوتای شمالی شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، منابع آگاه به رویترز گفتند: پالایشگاه شرکت توتال انرژی به ظرفیت ۲۳۸ هزار بشکه در روز در پورت آرتور تگزاس، در حال بررسی واحدها پس از قطع برق این تاسیسات در صبح روز سه‌شنبه به دلیل توفان زمستانی بود.

همچنین بخوانید

همچنین، سازمان خط لوله داکوتای شمالی اعلام کرد تولید نفت این ایالت روز سه‌شنبه، به دلیل سرمای شدید هوا و چالش‌های عملیاتی، به نصف کاهش یافت. برآورد می‌شود تولید نفت بین ۶۰۰ هزار تا ۶۵۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده است.

شرکت اکسون موبیل، فعالیت یک واحد کراکر کاتالیزوری سیال تولید بنزین و یک کوکر در پالایشگاه خود در حومه هیوستون بی‌تاون تگزاس را که به دلیل سرمای شدید دوشنبه شب، اختلال پیدا کرده بود، به حال عادی بازگرداند.

شرکت «فلینت هیلز ریسورسز» اعلام کرد فعالیت پالایشگاه این شرکت به ظرفیت ۳۴۳ هزار بشکه در روز در کورپوس کریستی تگزاس، تحت تاثیر سرمای شدید هوا قرار گرفته است.

بنا بر اظهارات منابع آگاه، شرکت والرو انرژی، تعمیرات اساسی واحد بزرگ تقطیر نفت خام (CDU) در پالایشگاه خود در پورت آرتور به ظرفیت ۳۳۵ هزار بشکه در روز را روز دوشنبه آغاز کرد.

سه پالایشگاه در پورت آرتور، از جمله تاسیسات شرکت موتیوا اینترپرایز به ظرفیت ۶۲۶ هزار بشکه در روز  که بزرگترین پالایشگاه کشور است، واحدهای اصلی خود را تعطیل کرده اند. پالایشگاه موتیوا، تعمیرات اساسی واحد کوکر نفت خام را در هشتم ژانویه آغاز کرد.

شرکت ماراتون پترولیوم در یک اظهارنامه رگولاتوری، روز دوشنبه وجود مشکل در تاسیسات پالایشگاه گالوستون به ظرفیت ۵۹۳ هزار بشکه در روز در تگزاس سیتی تگزاس را گزارش کرد. این واحد اواخر روز دوشنبه به فعالیت برگشت.

بر اساس گزارش رویترز، گروه Delek در روز یکشنبه، اختلال درفعالیت پالایشگاه خود در بیگ اسپرینگ تگزاس را به دلیل برودت هوا، گزارش کرده بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا